Jakey Skrevet Februar 24, 2023 Skrevet Februar 24, 2023 I min preface E38 skal jeg bytte fra vanlig ratt til M-tech. Så er jeg noe nervøs for airbag. Aldri byttet ratt med airbag. Og lurte på om noen kunne fortelle fremgangsmåte? Batteri må kobles bort, men andre ting ved demontering/montering? Kan du f.eks sette ledninger feil? Er det noe du må passe på så du ikke skader/utløser airbag? Mvh. Jarle
E.C. Skrevet Februar 24, 2023 Skrevet Februar 24, 2023 Koble fra batteriet og vent i 10 minutter. For framgangsmåte ligger det mye på Youtube. Jakey reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet Februar 24, 2023 Skrevet Februar 24, 2023 Nå er ikke jeg veldig kjent med E38 modeller, men er det single stage ratt så er det viktig å koble fra sleperingen under rattstammen før du tar av rattet. Fort gjort å ødelegge den
Jakey Skrevet Februar 24, 2023 Forfatter Skrevet Februar 24, 2023 Det er single stage ja. Vet ikke hva en slepering er eller hvordan det ser ut 😅
Jakey Skrevet Mars 10, 2023 Forfatter Skrevet Mars 10, 2023 Fikk en til og bytte ratt. Har fått mange nye feilkoder. Ingen knapper virker, er heller ikke lys i de. Noen som har tips? 😊 feilkoder: 02 brannkrets, kollisjonspute til føreren 87 karosseribuss (K-Buss) 01 Signallinje for dataavbrudd til MFL 04 Terminal R Slettet alle feilkoder, og airbag lyset forsvant, men ikke sjekket de andre feilkodene etterpå.
Vegard_ Skrevet Mars 10, 2023 Skrevet Mars 10, 2023 (endret) Sjekk om kontakten i rattstammen sitter som den skal. Eller om det er noen bøyde pins der. Det er to kontakter, gul med 2 ledninger er for airbag. Den med 5 er for horn/multifunksjon/cruise control. Når jeg ettermonterte multifunksjonsratt på min e39 så var det null liv pga ingen kontakt for strømmen. Jeg fant dog feilen i høyre panel med knappene på rattet. Har du satt multifunksjonsratt i en bil som kom uten så må du finne fram litt ledninger og verktøy. Endret Mars 10, 2023 av Vegard_ Jakey reagerte på dette 1
Jakey Skrevet Mars 16, 2023 Forfatter Skrevet Mars 16, 2023 Takk, får høre med han karen som satt det i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå