Patrick_enoksen Skrevet Februar 27, 2023 Share Skrevet Februar 27, 2023 Jeg har en crank no start på min bmw e46 316i 03 mod med n42 motor. Får hverken gnist eller strøm til pumpa. Gikk helt fint før den bare plutselig ikke ville starte etter jeg hadde stoppet den. Hva kan være feil? Har lest feilkoder og legger ved de jeg fikk. Etter at bilen hadde stått en stund. IMG_5297.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2023 Share Skrevet Februar 27, 2023 Er alle disse til stede/aktive nå? Uten noe mer info enn det som er forelagt hadde jeg mistenkt ting i følgende rekkefølge: Veivsensor (pga. en suspekt bump i turtall når du drar den på starter, ellers flatt) Problem med nøkkel ECU-problem pga. mengde feilkoder som ligger inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick_enoksen Skrevet Februar 27, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2023 Er en stund siden jeg har sjekket nå, men jeg fjernet alle kodene og prøvde å lese på nytt og da kom ingen av dem opp igjen mener jeg å huske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2023 Share Skrevet Februar 27, 2023 Så du har egentlig ingen feilkoder da? Kan du se turtall på live-data når du drar motoren på starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick_enoksen Skrevet Februar 27, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2023 Har lagt ved video av dashbordet når jeg prøvde å starte den. Ser ingen bevegelse på rpm og har lest meg opp på at den skal være på ca 200. Er det veiv sensor du mistenker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2023 Share Skrevet Februar 27, 2023 Du ser at nåla hopper litt opp etter ca. to sekunder i videoen. Har Carly muligheten til å se live-data? Slik at du kan sjekke om noe kommer opp på turtall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick_enoksen Skrevet Februar 27, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2023 Ja det har den. Jeg testa det og fikk ikke opp noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2023 Share Skrevet Februar 27, 2023 Kan du se noen andre verdier fra motor der, med tenningen på? Litt vanskelig å anbefale noe konkret vei videre her, Carly er ikke akkurat super til diagnosearbeid og gir ofte falske feilkoder i tillegg. Du kan jo teste ut ting i denne rekkefølgen her: Teste med en annen nøkkel (om du har) Se over visuelt (motorhjerne og koblinger mtp. korrosjon, vann, etc.) Sjekke om det har kommet opp noen nye koder. Får du kontakt med motorhjernen nå i det hele tatt? Bruke andre diagnoseverktøy eller få noen andre til å se på bilen Veivsensor. Uoriginale er ikke å anbefale, så heller en brukt original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick_enoksen Skrevet Februar 28, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2023 Skal ta å se nermere på det👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå