Gå til innhold

E38 750IL motorproblem

Larsen4
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har for ikke så lenge siden kjøpt et smykke av en 750il i spania, og er utrolig fornøyd med den. For ikke så lenge siden fylte jeg på tanken og etter det begynte motoren og oppføre seg merkelig i enkelte situasjoner. Første hendte da jeg kjørte over fartshump i nedoverbakke, da døde den helt og ville ikke starte. Men etter 30 sekunder ca så startet den med en gang og motoren var som ingenting har skjedd, og alle kreftene var der. Andre gang var når den sto stille litt på tomgang i oppoverbakke, da virket den men da sluttet den å gå på alle sylindere. Så jeg tror ikke det har noe å gjøre med «intake manifld» lekkasje som er vanlig på disse. Kan det være så enkelt at det har kommet litt vann i tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan drive litt generell feilsøking bare på måten den stopper på.

Hvis den begynner og fuske for så å stoppe er det som regel bensinrelatert. Hvis den bråstopper uten noen feilslag først så ville jeg sjekket ut tenning og elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene gangen så stod den på tomgang i bratt oppoverbakke når jeg gikk ut for å hente noe. Når jeg kom tilbake og begynte og kjøre så gikk den ikke på alle sylindere. Da stopped jeg den, og den startet tvert og da fungerte motoren som før. Kanskje det er bensin relatert eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...