Gå til innhold

E65 745d M67D44 - drar som en 2l


Raymond
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en 745d som gikk tom for strøm i jula.. startsperra aktivert..

Bytta batteri, fått den på verksted etter at startsperra ble fjerna (trudde vi)

gikk på 4 syl. putra den til verkstedet, hvor de feilsøkte og fant 1stk defekt

egr ventil, og glødeplukker..  dette ble byttet uten endring.. fant etter 1mnd tid ut

at startsperra kun var fjerna fra 1 hjerne.. begge ble programmert..  

Ingen aktive feilmeldinger, ingen lukt fra eksos, ingen synlig eksos, iflg verkstedet er dieseltrykket fint..

bilen bare drar som en 2.0tdi.. 

Noen tips til ting og sjekke? alt dette etter at den gikk tom før strøm og startsperra ble aktivert... 

 

Noen som vet om turbotrykk blir elektronisk styrt på denne? om det kan være noe kluss dær.. skal få 

målt ladetrykk

etter 20k benyttet på verksted så ser jeg meg nødt til å gjøre det selv.. har ikke råd til å bare kaste deler avgårde..

 

Cruisecontrol har og stoppet og fungere btw.. vet ikke om det har noe sammenheng.. ingen feilmelding på dette heller..

Endret av Raymond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TRF skrev:

Ok. Hva er baktrykket på dpf under full last gjennom registeret? 

Usikker, kan carly lese av dette? om jeg må ut med inpa under last må jeg finne en løsning på strøm til laptopen, batteriet er kaputt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TRF skrev:

aner ikke. Men koster deg jo ikke mye å gå ut, koble opp og sjekke?

Den står på bukker i garasjen, måtte bytte noe stag for eu :) gikk igjennom eu med motor som fjusker.. 

fjusker blir feil.. den går helt fint bare ca.150hk kanshe, istede for 400ish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raymond skrev:

Den står på bukker i garasjen, måtte bytte noe stag for eu :) gikk igjennom eu med motor som fjusker.. 

fjusker blir feil.. den går helt fint bare ca.150hk kanshe, istede for 400ish

Den har uoriginal programvare mao ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fant med INPA i skjul feil minne

40AA montoring master/slave faultpath for AirCtr

42AA montoring master/slave faultpath for torque limitations 

 

Noen vært borti disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF skrev:

Er du sikker på at du nå har riktig software på begge ecuer? Ser nemlig ikke slik ut.

Noen måte jeg kan sjekke det på?  Igrunn ingen aning hva tuning selskapet har gjort.. Men, skjedde etter strømbrudd.. Batteri døde.. Dog vært på 2 verksted etter det som ikke finner ut noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raymond skrev:

Noen måte jeg kan sjekke det på?  Igrunn ingen aning hva tuning selskapet har gjort.. Men, skjedde etter strømbrudd.. Batteri døde.. Dog vært på 2 verksted etter det som ikke finner ut noe

Nei,

det skjedde vel etter at noen "gjorde noe" med ecuer - etter at den var strømtom, og så på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TRF skrev:

Nei,

det skjedde vel etter at noen "gjorde noe" med ecuer - etter at den var strømtom, og så på verksted?

Hvor i landet holder du til? Friste nesten å komme innom med biln 😂

Endret av Raymond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...