Andrevaage Skrevet April 13, 2023 Share Skrevet April 13, 2023 Hei, oppdaget voldsom klukkelyd fra motor da jeg åpnet oljepåfyllingslokket. Noen som kan fortelle meg om dette er normalt? Bilen er en 08mod e70 30d fikk vondt i ører og kroppen av denne lyden😳 legger ved video med lyd.https://share.icloud.com/photos/0c8KtUhPs8PPzyR1n7DCTBFOg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2023 Share Skrevet April 13, 2023 Helt vanlig. Men jeg har enda ikke sett et svar som forteller hva som lager lyden. Larssoyl og Andrevaage reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 13, 2023 Share Skrevet April 13, 2023 Alle har den lyden, kommer vel fra vakuumpumpe om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2023 Share Skrevet April 13, 2023 Alle M57 ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 13, 2023 Share Skrevet April 13, 2023 Stemmer, det er bare å putte oljelokket tilbake og slutte å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrevaage Skrevet April 13, 2023 Forfatter Share Skrevet April 13, 2023 Okei, takk for svar☺️ Et annet problem som akk dukket opp er at batterilampen kom på. Var høy lyd omtrent som supercharger som fulgte turtall og giring. Var også litt svilukt fra motor. Stoppet og ventet litt for så å kjøre hjem, da var lyden borte. Mistenker dynamo😓 har fått sett på reimen som driver dynamoen og den er rimelig slitt og klar for utskiftning. Kan det være nok å få byttet reim eller er dynamo mest sansynlig gåen😓 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 13, 2023 Share Skrevet April 13, 2023 Du må uansett bytte reim, så da starter du der og sjekker vibrasjonsdemper samtidig. Andrevaage reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrevaage Skrevet April 24, 2023 Forfatter Share Skrevet April 24, 2023 Da er både dynamo og reimer kommet og jeg skal skifte ut. Noen som har forslag til hva spesialverktøyet man bruker for å dreie motoren manuelt heter? Leita og spurt i alle bilbutikker etter dette uten noen konklusjon🫣 legger ved et bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 24, 2023 Share Skrevet April 24, 2023 En sånn en? https://www.tunemyeuro.com/m57-tool-for-rotating-the-crank/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrevaage Skrevet April 24, 2023 Forfatter Share Skrevet April 24, 2023 Sån den ser ut?🙈 trodde man måtte ha noe på den skiven rundt med 4 «hakk» for å dreie motor så jeg får reimen på☺️ men takk for svar🙌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 24, 2023 Share Skrevet April 24, 2023 Nå er jo bildet ditt usannsynlig dårlig, men nei, det du mener er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrevaage Skrevet April 24, 2023 Forfatter Share Skrevet April 24, 2023 Okei, takk for svar🙌🏻 blir å prøve seg litt fram imorgen. Kan være eg kan lage til noe som passer, skal sjekke litt rundt etter en sån før jeg eventuelt bestiller 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 24, 2023 Share Skrevet April 24, 2023 Værsågod. Mulig du får det til, men det krever litt kraft for å snurre rundt motor, men ingenting i veien for å teste litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå