Gå til innhold

Eksoslukt i kupeen E60

Vitka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har en bmw 530d (e60). Ved sterke gasspådrag (full aks) så begynner jeg å kjenne eksoslukt i kupeen. Ikke noe ille, men det kjennes ja. Ved tomgang så varrierer det, for det meste så kjennes ingen eksos lukt når bilen står i ro og vanlig/rolig kjøring. Kan det da være noe med eksosmanifold eller noe annet? 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Det er nok lekkasje en plass. Men det rare er at det ikke er på tomgang.

Er jo ikke så rart det, under pådrag så vil det jo bli en del mer avgasser og det vil jo bli mer trykk i eksos systemet, da går nok en del ut av eventuelle sprekker/utette pakninger osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg vil mer si at motorrommet er mer avgrenset fra friskluft inntaket for kupè, og når man da er i fart, så kommer det mer friskluft fra utsiden inn i kupè.

Mens på tomgang så kan avgasser fra motorrommet snike seg inn/ut og komme seg inn i inntaket til kupè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Nja. Jeg vil mer si at motorrommet er mer avgrenset fra friskluft inntaket for kupè, og når man da er i fart, så kommer det mer friskluft fra utsiden inn i kupè.

Mens på tomgang så kan avgasser fra motorrommet snike seg inn/ut og komme seg inn i inntaket til kupè.

Joda, men det er jo ikke helt tett mellom torpedovegg/kupe heller og når man i tilegg får luft som trykkes gjennom radiator og mot motor, så kan det jo komme mer eksos inn i kupe om ting ikke er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, for såvidt. Jeg er nok delvis enig med deg, men jeg mener at dette skal være mer tett enn dette når det er nytt. Nå er jo denne bilen litt eldre, og ting har vært rørt på, så det du skriver er nok riktig for denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...