segeze Skrevet Mai 4, 2023 Share Skrevet Mai 4, 2023 Hei Jeg har kjøpt for 3 mnd min første bil som er en E87 116i som har dessverre den N45 motoren. Det har skjedd flere ganger at bilen gikk tom for strøm og det gikk ikke an å starte den. Vi har kjøpt ny batteri. Etter en dag så har det skjedd igjen, den startet ikke. Vi kom på at alternatoren(dynamo) ikke lader batteriet. Men, en dag så har vi prøvd 3-4 ganger å starte den, det gikk ikke an. Men så prøvde vi igjen om 2 timer også startet den veldig svak og sakte (noe som bør ikke skje hvis den var helt tom før strom). Om det var dynamo som var defekt og ikke ladet, hvorfor har den startet etter 3-4 ganger som vi har prøvd? Kan det være at den trenger en ny starter? Kan være en kabel som er defekt der rundt batteriet? Vil helst ikke bruke penger lenger på noe som jeg ikke har peiling på. Begynner å bli lei, hver gang jeg kjører så må jeg være forsiktig hvor jeg parkere bilen uten å stoppe den fordi hvis jeg skal på butikken så forventer jeg hver gang at den ikke kommer til å starte hvis jeg stopper den, noe som er vel veldig dumt. Her er en video hvor den startet etter 3-4 ganger : Setter stor pris om noen kan komme med en tip, tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2023 Share Skrevet Mai 4, 2023 Defekt jording på motor til chassis. Den er vel mulig å se fra motorrommet. En flettet kabel på enten ene siden eller begge sider av motor, nært torpedoveggen. segeze reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
segeze Skrevet Mai 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2023 33 minutes ago, Otis said: Defekt jording på motor til chassis. Den er vel mulig å se fra motorrommet. En flettet kabel på enten ene siden eller begge sider av motor, nært torpedoveggen. Takker!!! Har du peiling om dette kan koste mye? Har en kompis som er som er ganske flink på å bytte ut deler så han har litt peiling på de fleste gammle BMW motorer. Kanskje han kan gjøre det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2023 Share Skrevet Mai 4, 2023 Kanskje 300,- for ny ledning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mai 4, 2023 Share Skrevet Mai 4, 2023 Har ikke disse også et problem med tilkoblingen til pluss kabelen under bilen? segeze reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2023 Share Skrevet Mai 4, 2023 Saft suse! @Rune-K hadde rett! https://www.cotswoldcheltenhambmw.co.uk/content/bmw-recall-information/ Da er det 2 mulige problemer med bilen til trådstarter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
segeze Skrevet Mai 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2023 8 minutes ago, Otis said: Saft suse! @Rune-K hadde rett! https://www.cotswoldcheltenhambmw.co.uk/content/bmw-recall-information/ Da er det 2 mulige problemer med bilen til trådstarter. Tusen takk!!! Skal se litt mer på youtube om d. Kunne d koste mye om jeg tar den på verksted for å fikse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 4, 2023 Share Skrevet Mai 4, 2023 Sjekk først jording, det er gratis om du har øyne og armer. For da slipper du en 3.dje part. Jording skal se bra ut, og ikke for grønn. Gjerne ta tak i den og kjenn på den. Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå