Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er mulig, men en trimma N47 fra 320d får du jo opp i 230-240 hk med remap og downpipe og det vil jo være mer enn M50/M52/M54 leveres med. N54 må da være det eneste som gir mening å sette inn, men det blir fortsatt en god del jobb. Personlig hadde jeg enten satt inn en 6'er diesel eller byttet bil. 

Skrevet

Hvis du skal godkjenne det hos SVV så blir det ofte mer krevende med en eldre motor i nyere bil (sånn tommelfingerregel).

Skrevet
25 minutter siden, E.C. skrev:

Alt er mulig, men en trimma N47 fra 320d får du jo opp i 230-240 hk med remap og downpipe og det vil jo være mer enn M50/M52/M54 leveres med. N54 må da være det eneste som gir mening å sette inn, men det blir fortsatt en god del jobb. Personlig hadde jeg enten satt inn en 6'er diesel eller byttet bil. 

Den er allerde ca 230hk:) men jeg er bensinkar, jeg er ikke noe særlig glad i diesel.. kjøpte karosseriet for slik å ingenting, derfor jeg tenkte å bygge om til det jeg ønsker. Å ja er mindre effekt standard men det mangler bensin lyd, turtall, lukta og responsen som en bensin motor har

Skrevet
38 minutter siden, E.C. skrev:

Hvis du skal godkjenne det hos SVV så blir det ofte mer krevende med en eldre motor i nyere bil (sånn tommelfingerregel).

Får ikkje godkjent motor so e eldre enn karosseri. Da ha eg fått klar og tydeleg beskjed om fleire gonger frå BT 🙂

Skrevet

@RF91: Vel, jeg tror at du greier det om du virkelig virkelig vil og leverer inn en gjennomført søknad der du sier at du skal ta en avgasstest iht. TUV, etc., men de fleste gjør jo ikke det, så jeg skjønner godt at dette er standardsvaret, selv om det kanskje ikke 100% korrekt. Du har dog i praksis rett, ettersom det ikke er aktuelt for de aller fleste.

Skrevet
1 time siden, RF91 skrev:

Får ikkje godkjent motor so e eldre enn karosseri. Da ha eg fått klar og tydeleg beskjed om fleire gonger frå BT 🙂

Men er det riktig da? For om du tenker sette inn en motor som har vært brukt i karosseriet, som feks en M30 i stedet for en M50 der M30en er litt eldre enn bilen så må vel dette gå? 

Skrevet
5 timer siden, Olaandref skrev:

Men er det riktig da? For om du tenker sette inn en motor som har vært brukt i karosseriet, som feks en M30 i stedet for en M50 der M30en er litt eldre enn bilen så må vel dette gå? 

Kommer an på om bilen er før eller etter 88. Er bilen etter 88 må motor og være det. Dette fikk jeg beskjed om fra BT ang. Motorbytte i min E30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...