RobinEngelstad Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 Hei! Jeg trenger litt tips og om hvor omfattende det blir å bygge om fra diesel til bensin? Hva trengs, hva må jeg huske på, er det mulig? Noen som har gjort dette før?
E.C. Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 Alt er mulig, men en trimma N47 fra 320d får du jo opp i 230-240 hk med remap og downpipe og det vil jo være mer enn M50/M52/M54 leveres med. N54 må da være det eneste som gir mening å sette inn, men det blir fortsatt en god del jobb. Personlig hadde jeg enten satt inn en 6'er diesel eller byttet bil.
E.C. Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 Hvis du skal godkjenne det hos SVV så blir det ofte mer krevende med en eldre motor i nyere bil (sånn tommelfingerregel).
RobinEngelstad Skrevet Mai 19, 2023 Forfatter Skrevet Mai 19, 2023 25 minutter siden, E.C. skrev: Alt er mulig, men en trimma N47 fra 320d får du jo opp i 230-240 hk med remap og downpipe og det vil jo være mer enn M50/M52/M54 leveres med. N54 må da være det eneste som gir mening å sette inn, men det blir fortsatt en god del jobb. Personlig hadde jeg enten satt inn en 6'er diesel eller byttet bil. Den er allerde ca 230hk:) men jeg er bensinkar, jeg er ikke noe særlig glad i diesel.. kjøpte karosseriet for slik å ingenting, derfor jeg tenkte å bygge om til det jeg ønsker. Å ja er mindre effekt standard men det mangler bensin lyd, turtall, lukta og responsen som en bensin motor har
RF91 Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 38 minutter siden, E.C. skrev: Hvis du skal godkjenne det hos SVV så blir det ofte mer krevende med en eldre motor i nyere bil (sånn tommelfingerregel). Får ikkje godkjent motor so e eldre enn karosseri. Da ha eg fått klar og tydeleg beskjed om fleire gonger frå BT 🙂
E.C. Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 @RF91: Vel, jeg tror at du greier det om du virkelig virkelig vil og leverer inn en gjennomført søknad der du sier at du skal ta en avgasstest iht. TUV, etc., men de fleste gjør jo ikke det, så jeg skjønner godt at dette er standardsvaret, selv om det kanskje ikke 100% korrekt. Du har dog i praksis rett, ettersom det ikke er aktuelt for de aller fleste.
Olaandref Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 1 time siden, RF91 skrev: Får ikkje godkjent motor so e eldre enn karosseri. Da ha eg fått klar og tydeleg beskjed om fleire gonger frå BT 🙂 Men er det riktig da? For om du tenker sette inn en motor som har vært brukt i karosseriet, som feks en M30 i stedet for en M50 der M30en er litt eldre enn bilen så må vel dette gå?
Eystein Ose Skrevet Mai 19, 2023 Skrevet Mai 19, 2023 5 timer siden, Olaandref skrev: Men er det riktig da? For om du tenker sette inn en motor som har vært brukt i karosseriet, som feks en M30 i stedet for en M50 der M30en er litt eldre enn bilen så må vel dette gå? Kommer an på om bilen er før eller etter 88. Er bilen etter 88 må motor og være det. Dette fikk jeg beskjed om fra BT ang. Motorbytte i min E30 Olaandref reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå