Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde tenkt å bytte ut litt gammal bremsevæske siden jeg har bytta alt av bremser, men fortsatt synes at responsen er litt mushy.

Trodde i min uvitenhet at det skulle holde å åpne en og en lufteskrue og pumpe til det kom rein væske ut og at en liter DOT4 holdt i massevis. Nysgjerrig som jeg er tok jeg en tur innom YT og fant ut at det kunne jeg bare glemme.

I følge denne videoen https://www.youtube.com/watch?v=cM_lMGjIRPE må bilen opp og alle 4 hjul må av, at INPA fikser biffen og at det tar en liten evighet og ca 2liter bremsevæske. 

Noen som har noen innspill på hva som er nødvendig for å få en fastere pedal? Er det sånn at det blir liggende gammel væske igjen i ABS modulen hvis ting ikke gjøres rett? Jeg synes det går med mye væske ved å følge begge prosedyrene..

Bilen har hatt jevnlige servicer, de siste 5-6 årene på NAF og jeg er usikker på om de har fulgt (INPA) prosedyren selv om de har resatt bremsevæske serviceindikatoren.

Endret av PIIIPower
  • PIIIPower changed the title to Bytte bremsevæske E90 318d/M47
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om denne 3 serien har en slik luftefunksjon i ABS, for ikke alle BMW har det, så vidt jeg vet.

Uansett så kan du fortsette i samme bane, som du har gjort, og som i de fleste tilfeller fikser evt problem med luft i systemet, om man har det. Men det beste for å fjerne luft er å bruker overtrykk fra reservoar siden. Da enten med kompressor eller håndpumpe, men maks 2 bar trykk. Denne metoden tar all luft.

Husk at nye og annen type bremseklosser kan resultere i en annen følelse i pedalen.

Endret av Otis
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...