Gå til innhold

Bytte bremsevæske E90 318d/M47


PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å bytte ut litt gammal bremsevæske siden jeg har bytta alt av bremser, men fortsatt synes at responsen er litt mushy.

Trodde i min uvitenhet at det skulle holde å åpne en og en lufteskrue og pumpe til det kom rein væske ut og at en liter DOT4 holdt i massevis. Nysgjerrig som jeg er tok jeg en tur innom YT og fant ut at det kunne jeg bare glemme.

I følge denne videoen https://www.youtube.com/watch?v=cM_lMGjIRPE må bilen opp og alle 4 hjul må av, at INPA fikser biffen og at det tar en liten evighet og ca 2liter bremsevæske. 

Noen som har noen innspill på hva som er nødvendig for å få en fastere pedal? Er det sånn at det blir liggende gammel væske igjen i ABS modulen hvis ting ikke gjøres rett? Jeg synes det går med mye væske ved å følge begge prosedyrene..

Bilen har hatt jevnlige servicer, de siste 5-6 årene på NAF og jeg er usikker på om de har fulgt (INPA) prosedyren selv om de har resatt bremsevæske serviceindikatoren.

 

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • PIIIPower changed the title to Bytte bremsevæske E90 318d/M47

Jeg vet ikke om denne 3 serien har en slik luftefunksjon i ABS, for ikke alle BMW har det, så vidt jeg vet.

Uansett så kan du fortsette i samme bane, som du har gjort, og som i de fleste tilfeller fikser evt problem med luft i systemet, om man har det. Men det beste for å fjerne luft er å bruker overtrykk fra reservoar siden. Da enten med kompressor eller håndpumpe, men maks 2 bar trykk. Denne metoden tar all luft.

Husk at nye og annen type bremseklosser kan resultere i en annen følelse i pedalen.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...