Gå til innhold

N47D20C feilkode eksos


Mariusen04
 Share

Anbefalte innlegg

Tett dpf eller banan i eksosen. Ser ut til det er motstand i eksosanlegget i alle fall, sier feilkoden.

Kan være sensor også, endrer verdiene seg når du øker turtall? Dersom du tvinger regenerering fra ISTA ( må vel gjøres over 60km/t + over 2000rpm +over halv tank i ca 20-30 min) og får godkjent ville jeg tro at det er sensor som tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PIIIPower skrev:

Tett dpf eller banan i eksosen. Ser ut til det er motstand i eksosanlegget i alle fall, sier feilkoden.

Kan være sensor også, endrer verdiene seg når du øker turtall? Dersom du tvinger regenerering fra ISTA ( må vel gjøres over 60km/t + over 2000rpm +over halv tank i ca 20-30 min) og får godkjent ville jeg tro at det er sensor som tuller.

mulig dpf er litt tett nå siden den ikke har blitt brukt på lang turer på en liten stund. 
 

Men har hatt de feilkodene siden jeg kjøpte bilen, kanskje 1 år ish. Aldri hatt problem med dfp egt. Men hvorfor leser den fortsatt 1094 når sensor er plugget ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, PIIIPower skrev:

Tett dpf eller banan i eksosen. Ser ut til det er motstand i eksosanlegget i alle fall, sier feilkoden.

Kan være sensor også, endrer verdiene seg når du øker turtall? Dersom du tvinger regenerering fra ISTA ( må vel gjøres over 60km/t + over 2000rpm +over halv tank i ca 20-30 min) og får godkjent ville jeg tro at det er sensor som tuller.

mulig dpf er litt tett nå siden den ikke har blitt brukt på lang turer på en liten stund. 
 

Men har hatt de feilkodene siden jeg kjøpte bilen, kanskje 1 år ish. Aldri hatt problem med dfp egt. Men hvorfor leser den fortsatt 1094 når sensor er plugget ut?

 

Når den sensoren byttes. Må noe resetes i ista da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt ferdig test plan for å se hva den konkluderer med? Såvidt jeg kan se på ene bildet ditt så skal differeansen mellom de ulike sensorene være +/- 50mbar. Du har mer enn det (1007 mbar vs 1094mbar). Antar bildet er tatt med motor skrudd av? 

Har du koblet av riktig sensor? Den med 1094 mbar er den som sitter skrudd fast i eksosmanifold. 

Om jeg husker rett så er det  adapsjonsverdier for eksossystemet som må nullstilles etter bytte av visse komponenter, men husker ikke eksakt om trykksensor før dpf er en av disse. Det finner du fort ut av ved gå inn via service functions. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
24 minutter siden, Mariusen04 skrev:

Om jeg evt fjernet dpf og egr og sender bilen til tuning. Vil det fjerne problemet da? Uansett om det er sensor eller tett dpf?

Tuning er ukjent territorium for min del. Det må nesten den som tuner bilen svare på :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...