Gå til innhold

E60 530D Active Steering problem


Gtpower
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var på banen og kjørte bilen.. måtte brå bremse for bilen foran.. så dukket plutselig active steering og alle 3-4 lamper. Hard brems og hard styring. Har prøvd å kjøre diagnose og fjerne feilene men disse dukker opp om igjen. Har vært hos en mekaniker som driver med diagnose og alt. Han fikk ikke slettet feilene eller ordnet det. Så han sa i følge feilen så viser det er at det er en bryter modul som må byttes. Vell den bestilte jeg og bytta fortsatt samme feil. Vet dere hva det kan være? Har hatt denne feilen i over en mnd nå. 
 

bryter modul da mener jeg det som er i rattet.  Hele modulen uten airbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Men ny modul må vel kodes til bilen. 
Ellers hadde det jo vært mye hjelp i om feilkodene ble delt her. 

Prøvde å kode det inn men det kommer samme feil om igjen. Samme lampe

 

edit: jeg skal prøve å ta bilde av feil kodene ved neste diagnose

D9DC5064-51D3-44DF-83C2-20023F54E9CD.png

A409CCC8-B4BC-4973-9E64-212CF7DB2312.png

3259952A-E04B-4D93-9E2F-8638E777F24A.png

Endret av Gtpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Er det de samme feilkoder?

Nei nå er det bare at programmering blir feilet. Jeg tror det har med noen ledninger å gjøre. Byttet også en modul som er under setet. Har aldri vært borti noe sånt før😩 blir gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Hva ble brukt for programmering? Er det rett del?

Er en program som mekanikere bruker pr idag. Husker ikke hva det heter, men det som ble byttet er dette. Men det som dere ser på første bildet. Denne samsvarer med bilen, men da mekanikeren skulle programmere så dukket det opp feil. Jeg kan spørre om bilde kanskje han har det lagret 

BB372A5E-84EC-417B-9D8E-644E20B34717.png

73DB4847-BF96-44C5-BDCA-DCFF9932B2C6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Hvilken del er den grå boksen?

SZL er en ganske kurant del å skifte. Men er det brukt rette deler? Og er de kodet rett?

Hei, denne SZL delen er fra undersete, da bimmerfix hadde nevnt at det kan være en kabel fra setet som er defekt så denne er Active Dynamic Steering Control Module Unit alt ble programmert riktig, men så dukket det opp feil. Med programmering. Så vet ikke helt hva kan være årsaken kan det være fordi det er en ekstra kabel som er knyttet til active steering? Som vi ikke vet om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...