Gå til innhold

Vinduspanel førerside på bmw x2

LEif M
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ,vindusheispanelet mitt sluttet å virke ikke noe lys i dette .Og knappen til bakluken virker ikke heller men den er det lys i på bryteren har sjekket sikkringsskjema men forstår ikke bæret av det skjemaet makan te kronglete beskrivelse har eg ikke vært bort noen biler før .

Er det noen som har peiling på vilken av de sikkringene som går til dette ,har sjekket med voltmeter å virker ut som det er liv i alle men kunne vært greit å tatt den ut å fått sjekket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikring F69, bak hanskerom, går til bryterpanelet i førerdøren. Den kan du sjekke.

Det som er felles er at Body Domain Controller (BDC) styrer på bryterpanelet og bakluken sine brytere og dermed åpning eller lukking. Men en egen modul HKL, styrer selve bakluken etter signal fra BDC.

Og BDC sin sikring kan ikke være gåen, for da hadde du mistet mange andre ting.

Så enten sjekk F69 eller les av feilkoder. Evt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter arket over så jeg på 69 å der var det ingen sikkring hos meg så det stemmer jo ikke med nummereringene så gidder ikke leite gjennom alle for å sjekke,okke vet jeg vor 69'rn er  ,snart oljeservice så de får fikse det i samme rennet  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker da å være feil på LIN bus til bryterpanel i førerdør. Så da kan man jo enten skifte noen deler eller lete litt mer spesifikt. Men det er vel ikke helt usannsynlig at det er defekt bryterpanel i døra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være samme issue som jeg hadde på G20en min. Da ble innmaten i speilet på førersiden byttet på garanti. Panelet var dødt og speil ville ikke felle seg ut ved opplåsing, ikke justere noe og varmen funket ikke heller. 

Har du garanti igjen på bilen tar du bare kontakt med BMW-forhandleren din så ordner de opp. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hadde den inne på oljeservice i dag å de fant ikke ut av dette 🤬han som hadde mest peiling på elektonikk var på ferie så må nok inn igjen ,ikke fått video fra servicen endå men de hadde værtfall prøvd annet panel å virket heller ikke ,hatt av dørtrekket å sjekket ,skal legge inn problemet om det oppklares

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...