Vitka Skrevet Juli 11, 2023 Share Skrevet Juli 11, 2023 Hei! Bmw E60 530d 2003 mod. Jeg måtte bytte tannstanga da det var olje lekkasje fra den andre tannstanga/styreknekka. Jeg kjøpte et annet brukt tannstang fra huggeri og montert inn. Urelyd og lekkasje er i orden, men føler rattet er hardere å vri på sammenlignet med den gamle. Har ikke tatt hjulstillingskontroll enda, kanskje det vil hjelpe? Servopumpa fungerer og det er ikke helt ille, men må bruke litt mere krefter for å vri i rattet enn før, verst i lav fart. Ingen ulyder eller lekkasjer som jeg ser. Er det noe jeg bør sjekke eller andre ting? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 11, 2023 Share Skrevet Juli 11, 2023 Har du fått riktig del med servotronic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 11, 2023 Share Skrevet Juli 11, 2023 ..og den må vel kalibreres om jeg husker riktig. Har byttet på min for endel år siden og det var litt greier, hjulstilling må en ha ja, bytte av rattaksel er også anbefalt samtidig. Vitka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kval1 Skrevet Juli 12, 2023 Share Skrevet Juli 12, 2023 20 timer siden, Reef89 skrev: ..og den må vel kalibreres om jeg husker riktig. Har byttet på min for endel år siden og det var litt greier, hjulstilling må en ha ja, bytte av rattaksel er også anbefalt samtidig. Hvorfor er bytte av rattaksel anbefalt? Bare nyskjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 12, 2023 Share Skrevet Juli 12, 2023 Husker ikke helt, var vel noe med at det kunne sette seg etter en tid. Men jeg gjorde som de sa i og med at det var 3 forskjellige som anbefalte det samtidig ved tannstagbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 12, 2023 Share Skrevet Juli 12, 2023 Jeg har lest litt om det i TIS i sin tid og det virket egentlig som at det var en helgardering for å slippe å få bilen inn igjen etter å ha utført garantijobb. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå