Gå til innhold

Hva går galt med M47D20TÜ2 (318) og tilhørende manuell drivlinje? (280k km)


PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Står ved ett veiskille og lurer på hvor mye jeg skal koste på bilen..

Har ca 20.000 i ventende utgifter og lurer på om det stopper der. Da vil vil dempere, fjærer, bremser, alle lenker og foringer i for og bakstilling, vibrasjonsdemper, clutch samt sommer og vinterhjul være nytt (bmw/oe).

Det jeg frykter er «dyre» saker over 5k som ikke lar seg ordne på grusplassen. Tannstag, subframe med foringer, bremserør, girkasse, motor og elektronikk faller vel inn under kategorien. Bilen er meget bra vedlikeholdt med servicer godt innenfor kravene og ingen rust på ugreie steder (som jeg har sett).


Jeg bør sitte igjen med bil i 4 år etter alle utgifter ( ca 10-12k km/år) er det realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som Otis sier - det er ikke vits i å påkoste en bruktbil for så å selge fordi du er drittlei, og så kjøpe nok en bruktbil som også vil trenge påkost.  Skal du først bytte bil for å "spare" penger må det nesten bli noe nyere i vesentlig bedre stand, lav km og garanti.  Dessverre kan eldre BMWer være et økonomisk sort hull, men E90 med M47 og manuell er jo av det bedre der ute.  Skal du ha den en stund burde du kanskje vurdere rustbeskyttelse av understell før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...