bimmerfyren Skrevet August 25, 2023 Share Skrevet August 25, 2023 Hei! Har en e90 lci (n47d20c) som har vært switchet fra automat til manuell, i forbindelse med dette har dem byttet CAS modul, ECU motorstyring og nøkkel+nøkkelslot. bilen hadde plutselig ikke signal ut fra cas modul lenger. Jeg har satt i ny CAS modul nå og byttet nøkkel. Jeg får låst opp og låst bilen uten problem, men så fort jeg stapper nøkkel i slot`n så får jeg bare opp gult nøkkeltegn med en strek over. Har vært inne å kodet CAS modul men ingen forskjell. Tenningen går ikke på! Noen som har vært borti lignende før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 25, 2023 Share Skrevet August 25, 2023 Det er to forskjellige ting, det å låse opp døren og å starte bilen. Så har du lagt til nøkkel i CAS/DDE? Evt sett i livedata om hvilken nøkkel som registreres og hvilken nøkkel som får lov til å starte bilen? Jeg mener man kan se det i CAS i ISTA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 26, 2023 Share Skrevet August 26, 2023 Hva mener du med "ny" cas modul? En "annen" cas modul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfyren Skrevet September 13, 2023 Forfatter Share Skrevet September 13, 2023 Ja byttet til en annen cas modul med tilhørende nøkkel. Bilen vil ikke gjennkjenne nøkkel og tenning går IKKE på selv om den skulle gjort det. Bimmerfix sier at tenning skulle gått på men bilen ikke skulle startet om man bytter cas modul og nøkkel. Men er helt dødt, eneste som kommer opp en gult nøkkeltegn med strek over. Står hos bimmerfix pr dags dato, men heller ikke di skjønner hva greia er. ville de være verdt å få tak i følgende fra samme bil: CAS MODUL NØKKEL NØKKELSLOTT ECU??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfyren Skrevet September 13, 2023 Forfatter Share Skrevet September 13, 2023 Og evt Junctionbox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfyren Skrevet September 21, 2023 Forfatter Share Skrevet September 21, 2023 Problem løst, ledningsbrudd mellom cas og nøkkelslott, så nå kinner bilen. Men noen så har peiling på hvor mye dieseltrykk de ska være før dyser åpner? Rundtom 150 bar kan de stemme?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå