Gå til innhold

E90 LCI startproblemer etter girkassebytte

bimmerfyren
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en e90 lci (n47d20c) som har vært switchet fra automat til manuell, i forbindelse med dette har dem byttet CAS modul, ECU motorstyring og nøkkel+nøkkelslot. bilen hadde plutselig ikke signal ut fra cas modul lenger. Jeg har satt i ny CAS modul nå og byttet nøkkel. Jeg får låst opp og låst bilen uten problem, men så fort jeg stapper nøkkel i slot`n så får jeg bare opp gult nøkkeltegn med en strek over. Har vært inne å kodet CAS modul men ingen forskjell. Tenningen går ikke på! Noen som har vært borti lignende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to forskjellige ting, det å låse opp døren og å starte bilen. Så har du lagt til nøkkel i CAS/DDE? Evt sett i livedata om hvilken nøkkel som registreres og hvilken nøkkel som får lov til å starte bilen? Jeg mener man kan se det i CAS i ISTA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ja byttet til en annen cas modul med tilhørende nøkkel. Bilen vil ikke gjennkjenne nøkkel og tenning går IKKE på selv om den skulle gjort det. Bimmerfix sier at tenning skulle gått på men bilen ikke skulle startet om man bytter cas modul og nøkkel. Men er helt dødt, eneste som kommer opp en gult nøkkeltegn med strek over. Står hos bimmerfix pr dags dato, men heller ikke di skjønner hva greia er.

ville de være verdt å få tak i følgende fra samme bil:

CAS MODUL

NØKKEL

NØKKELSLOTT

ECU???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...