Bmwbuilder Skrevet August 28, 2023 Share Skrevet August 28, 2023 Bilen drukner i bensin. Tennpluggene er våt av bensin. Eg har byttet til flett nye originale deler. Det eg har byttet er: kam og veiv sensor, tennplugger, coiler, bensin filter, topp deksel pakning, olje å oljefilter. Har skjekket fuil railen, det kommer bensin. Tar eg ut fuil relet, og skinner bilen 2-3 ganger uten relet i, så starter den, men dør igjen etter 2-5 minutter. Den går aldri lenger en 5 min maks. Noen som har noe som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 29, 2023 Share Skrevet August 29, 2023 Hva sier diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwbuilder Skrevet August 29, 2023 Forfatter Share Skrevet August 29, 2023 Er ingenting på diagnosen som tilsvarer noe som e feil med bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 29, 2023 Share Skrevet August 29, 2023 Høres nesten rart ut, at det ikke er noen feilkoder mht fuel/air mix. Men OK. Hva sier fueltrim verdiene da? Kan du ha lekkasje på en eller flere dyser som slipper igjennom for mye bensin? E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwbuilder Skrevet August 30, 2023 Forfatter Share Skrevet August 30, 2023 Viss alle tennpluggene er fuktig av bensin, kan det være noe annet enn dyser? Eller skal eg prøve å bytte dysene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2023 Share Skrevet August 30, 2023 Det kan være andre ting også. Om bilen tror den får for lite bensin, så pøser den på med mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 30, 2023 Share Skrevet August 30, 2023 En M52 eller? De pleier jo å drukne seg i bensin, så hvis man skrur motor av kort tid etter oppstart så kan pluggene være bra våte til neste gang og slite med å starte. Har du en tempsensor som er gåen slik at bilen tror at det er -40 ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwbuilder Skrevet August 31, 2023 Forfatter Share Skrevet August 31, 2023 Er m52 ja. Har bytte temperatur sensor på motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 1, 2023 Share Skrevet September 1, 2023 Det er ute temperatur måler som pleier å bli feil. Hvilken temperatur sier instrument panelet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwbuilder Skrevet September 3, 2023 Forfatter Share Skrevet September 3, 2023 Hva tenker du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 3, 2023 Share Skrevet September 3, 2023 Motoren bruker også utetemperatur måler, den som går til instrumentpanelet, for å vurdere hvordan den skal starte. Så. Hva sier din ute temperatur i instrumentpanelet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwbuilder Skrevet September 4, 2023 Forfatter Share Skrevet September 4, 2023 Den sier ikke så mye😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå