Andiman Skrevet September 23, 2023 Share Skrevet September 23, 2023 Hei, jeg har en bmw 318d 2007 mod Jeg får opp feil på lyspærer. Og alle blinklysene blinker fort, både høyre og venstre. Men alle blinklysene virker. Så får og også opp feil på tåkelys bak, men de virker også... Hva kan være grunnen til dette? Jeg får opp feil på alle de jeg har tegnet rundt med rødt. Men som jeg kan se så virker alle lysene. Jeg har lest litt om at det kan være frm modulen. Men da hadde det vel vært flere ting som ikke virket som f.eks rulle opp og ned vinduene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 23, 2023 Share Skrevet September 23, 2023 He du hengerfeste? Sjekk evt kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andiman Skrevet September 23, 2023 Forfatter Share Skrevet September 23, 2023 Jeg har hengerfeste ja, hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 23, 2023 Share Skrevet September 23, 2023 Sjekker om hengerkontakten er full av vann, irr osv. Men en ordentlig diagnose ville nok jeg tatt, så slipper en og gjette seg fra til ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet September 24, 2023 Share Skrevet September 24, 2023 Feilene dine er de samme som jeg hadde på min og da var FRM gåen. Det er ikke slik at hele modulen nødvendigvis feiler. Jeg har hatt kun lys feil, kun vindusfeil og kombinasjon av dette og noe noe annet som jeg ikke husker i farta. Diagnose vil uansett finne modulen som er defekt. ISTA fungerer bra til formålet. Ny FRM ligger på 5300. Dyrt, men det er mye tull med brukte enheter. Koding er ikke umulig å gjøre selv 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andiman Skrevet September 30, 2023 Forfatter Share Skrevet September 30, 2023 Jeg tok diagnose av bilen og fikk opp disse feil kodene: A8B2, A8C3, A8C0, A8B9, A8B3 og A8B0. Så da er det vel FRM modulen som er gåen? Men jeg skulle sjekke bremselysene så så jeg at begge pærene nederst (Regner med at begge et til bremselysene) gløder hele tiden på førersiden, og bare det ene lyser sterkere når jeg bremser. Men på den andre siden så gløder ikke pærene og bare den ene pæra lyser når jeg bremser, jeg har prøvd å bytte pærene men de virker fremdeles ikke. Den pæra jeg har tegnet ring rundt virker ikke, den bare gløder på førersiden og på andre siden virker den ikke i det hele tatt. Men jeg vil jo tro at den ikke skal gløde…? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå