Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke bass i bilen jeg kjøpte nå. Det er en E66 760LI. Kan det stemme at det er L7 ampen som må byttes? Er det noen bedre alternativer enn den? Synes også at lyden må skrues høyt opp for at det skal høres godt nok, og da blir det gjerne susing i bakgrunnen.

Jeg har en E65 730D som jeg kan prøve ampen i fra om det er samme i såfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lyden du har. Den er klar med ingen skurring, og det er ikke sånn at bassen mangler helt. Har du også sjekket batteriet ditt. Hvis du har et dårlig batteri vil hoved amp modulen bli slått av. Og lyden vil kun komme fra ASK modulen som driver hattehylle +front mid-rage og tweeters. Dette vil gi en en hul lyd uten bass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Hva er produksjonsdato MM/ÅÅÅÅ og hvilken utstyrskode? Hvilken kilde inn bruker du?

@t06afre: kjenner dere hverandre? Skjønner ikke helt om du stiller spørsmål eller om det er tillegsinfo.

Usikker på prod.dato på bilen, men det er en 05 modell. Første gang reg. 09/05.

Utstyrskoden, hvor finner jeg den?

Det var DAB adapter montert, så det første jeg tenkte var at det kanskje bare var den, da var det også litt skurring når jeg fikk nok volum. Satte inn DVD og CD i går og det er tynn lyd helt uten bass fortsatt, men ingen skurring.

Her er linken til annonsen, der står det en del utstyrskoder: 

https://www.finn.no/315625235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, t06afre skrev:

Den lyden du har. Den er klar med ingen skurring, og det er ikke sånn at bassen mangler helt. Har du også sjekket batteriet ditt. Hvis du har et dårlig batteri vil hoved amp modulen bli slått av. Og lyden vil kun komme fra ASK modulen som driver hattehylle +front mid-rage og tweeters. Dette vil gi en en hul lyd uten bass 

På CD og DVD er den klar uten noe skurring, men helt uten bass. Mulig det er noen høyttalere som ikke er med også, men det kan jeg sjekke til helgen. Bilen har nok vært strømtom litt siden klokken var feilstilt og +polen i motorrommet var brukt. Kan måle batteriet også på lørdagen. DVD-veksleren virket heller ikke første dagene, men etter at den har stått et par dager uten å bli brukt virket plutselig den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, t06afre skrev:

Jeg ser du har kjøpt den fra en forhandler. Det virker også som du har kjøpt bilen nylig. Så dette bør være et problem de burde rydde opp i?? 

Ja, jeg skal sjekke med de. Men de selger for privatperson, så jeg tviler på at det er noen garantier og reklamasjoner å hente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JoachimStenseng skrev:

Ja, jeg skal sjekke med de. Men de selger for privatperson, så jeg tviler på at det er noen garantier og reklamasjoner å hente. 

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/214371225-Reklamasjonsrett-ved-kjøp-og-salg-av-bil

"VIKTIG! Dersom bilen selges av en profesjonell bilformidler på vegne av en privat selger kan man i utgangspunktet velge hvem man ønsker å rette klagen mot. Dersom bilformidleren/mellommannen klart og tydelig har informert om at han/hun kun opptrer som mellommann vil kjøper av kjøretøyet ikke ha anledning til å rette klagen mot bilformidleren."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, t06afre skrev:

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/214371225-Reklamasjonsrett-ved-kjøp-og-salg-av-bil

"VIKTIG! Dersom bilen selges av en profesjonell bilformidler på vegne av en privat selger kan man i utgangspunktet velge hvem man ønsker å rette klagen mot. Dersom bilformidleren/mellommannen klart og tydelig har informert om at han/hun kun opptrer som mellommann vil kjøper av kjøretøyet ikke ha anledning til å rette klagen mot bilformidleren."

Greit å vite. Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at batteri trøbbel noen ganger fører til falske feil koder i cumpteren. Hvis du har adgang til å lese/slette disse burde du kanskje gjøre det. Du sa også at det så ut som batteriet har vært byttet nylig. Vet ikke om man må kode batteribytte på E66. Men som sagt tidligere hvis computeren tror den har dårlig batteri vil den sikke slå på Logic 7 amplifier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@t06afre: han har s677 hifi dsp = logic 7. da går alt digitalt via forsterkeren, altså samtlige elementer i bilen. den vil ikke kutte ut kun sub, det er potensielt på s676 at dette kan skje der man har analog forsterker for sub og resten drives direkte av ask/ccc.

Kan jo kjenne med hånda på subben om det er noe bevegelse i den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

@t06afre: han har s677 hifi dsp = logic 7. da går alt digitalt via forsterkeren, altså samtlige elementer i bilen. den vil ikke kutte ut kun sub, det er potensielt på s676 at dette kan skje der man har analog forsterker for sub og resten drives direkte av ask/ccc.

Kan jo kjenne med hånda på subben om det er noe bevegelse i den i det hele tatt.

Kan det være noe feil med forsterkeren som kan gjøre dette da? Det er ikke bass i høyttalerene en gang, selv om den er tunet opp maksimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, t06afre skrev:

En annen ting er at batteri trøbbel noen ganger fører til falske feil koder i cumpteren. Hvis du har adgang til å lese/slette disse burde du kanskje gjøre det. Du sa også at det så ut som batteriet har vært byttet nylig. Vet ikke om man må kode batteribytte på E66. Men som sagt tidligere hvis computeren tror den har dårlig batteri vil den sikke slå på Logic 7 amplifier

Skal sjekke om det ligger noen feilkoder i systemet en dag jeg passerer Bavaria 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, JoachimStenseng said:

Kan det være noe feil med forsterkeren som kan gjøre dette da? Det er ikke bass i høyttalerene en gang, selv om den er tunet opp maksimalt.

Det er mulig å ha feil på forsterker. Kan potensielt være noe feil med koding/montering/koblinger. Vanskelig å si på gammel bruktbil. Ellers vil et slikt system som er levert med dedikterte bass-elementer fordele lyden iht. frekvensene de ulike elementene spiller. Da vil fravær av sub føre til at det blir ekstra tynt i de resterende elementene, selv om disse egentlig-egentlig hadde greid å levere mer bass.

Har kjørt i noen måneder uten fungerende bass i egen bil med et S676-anlegg, så vet hvor dårlig det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JoachimStenseng skrev:

Skal sjekke om det ligger noen feilkoder i systemet en dag jeg passerer Bavaria 😊👍🏻

Jeg har sjekket litt på nettet og det er uvanlig at man den interne sub forsterkeren slutter å virke helt, med null bass som resultat.

 

2 timer siden, E.C. skrev:

@t06afre: han har s677 hifi dsp = logic 7. da går alt digitalt via forsterkeren, altså samtlige elementer i bilen. den vil ikke kutte ut kun sub, det er potensielt på s676 at dette kan skje der man har analog forsterker for sub og resten drives direkte av ask/ccc.

Kan jo kjenne med hånda på subben om det er noe bevegelse i den i det hele tatt.

ER du sikker? Jeg har sjekket med online WDS og også her https://e65club.com/?page_id=462. Det kan jo være at jeg har misforstått noe her. Men jeg mener top hifi er option 677 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...