Gå til innhold

Bakvindu på E61 åpner seg av seg selv

Knuba
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520d der bakvinduet lever litt sitt eget liv. Når jeg putter inn nøkkelen og starter, så åpner bakvinduet seg av seg selv. Jeg må da ut av bilen og lukke vinduet. Det har også hendt at bakvinduet har åpnet seg når jeg har trykket på unlock på nøkkelen (den som går til dørene). Noen som kjenner til feilen/har løsningen på problemet?

Endret av Knuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Feil på mikrobryter bak eller ledningsbrudd til bakluke. 

Takk for svar. Alt virker på bakluka, lys, håndtak, vindusvisker etc. Kanskje microbryteren da? Søker litt på Youtube mtp skift av denne, evt fikse ledningsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å nappe ut kontakta til mikrobryteren. Om feilen går vekk så har du funnet problemet.

Du får åpnet glassluka via diagnose eller via nødåpner uten bryter tilkoblet, men den er litt kronglete å komme til og du må av med dekslene på luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Det er mulig å nappe ut kontakta til mikrobryteren. Om feilen går vekk så har du funnet problemet.

Du får åpnet glassluka via diagnose eller via nødåpner uten bryter tilkoblet, men den er litt kronglete å komme til og du må av med dekslene på luka.

Takk nok en gang. Håper at det er den. Fikse ledningsbrudd virker å være en stor jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, E.C. skrev:

Er det den på bildet du mener?

27765940_Skjermbilde2023-10-11kl_14_21_24.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Går til samme begge de to 🙂

Da holder det å trekke ut kontakten på det første bildet? (Jeg må ha det inn med teskjeer😅)

Endret av Knuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...