Airbag Skrevet Oktober 11, 2023 Share Skrevet Oktober 11, 2023 Hei, Har en 2011 F25 X3 som jeg ønsker og montere en ledbar på, har en helt ny ledbar med canbus som er klar for montering, dessverre har jeg aldrig montert med canbus før og skjønner ut ifra manualen at jeg må gjennom torpedoveggen for og finne to kabler som canbus skal kobles på. Derfor er spørsmålet mitt følgende, kan jeg droppe canbus og gå dirkete på hovedlys lampa sin strømkrets ? Har Xenon lys i dag og har prøvd med fjernlys og finne en 12V og som bryter når man tar bort fjernlys.... Noen som har montert på en X3 eventuelt på Xenon lys på den måten ? Bor i Tønsberg område dersom noen kan koble canbus så ordner jeg resten selv, hvis du bare får koblet de to ledningene for meg så kan vi bli enig om noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 11, 2023 Share Skrevet Oktober 11, 2023 Ser ut som du har såpass gammel bil og bare xenon, så du kan bruke gul med rød ledning på en av hovedlyktene sone som styrestrøm til relé om du vil det. Det er ikke canbus langlys på din bil, men linbus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet Oktober 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2023 10 timer siden, Otis skrev: Ser ut som du har såpass gammel bil og bare xenon, så du kan bruke gul med rød ledning på en av hovedlyktene sone som styrestrøm til relé om du vil det. Det er ikke canbus langlys på din bil, men linbus. Takk for svar, skal ut og sjekke dette når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 12, 2023 Share Skrevet Oktober 12, 2023 Send PM om du trenger hjelp, bor i Tønsberg og Har ikke montert på x3 før men har det på flere biler inkludert de med canbus, men jeg mener og at xenon går uten canbus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet Oktober 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2023 9 timer siden, mr.pingu skrev: Send PM om du trenger hjelp, bor i Tønsberg og Har ikke montert på x3 før men har det på flere biler inkludert de med canbus, men jeg mener og at xenon går uten canbus Hei, Takk for svar, fant gul ledning med rød stripe som er 12v når helyset er på, så da tror jeg at jeg skal klare det selv, er Canbus hige and low som man var mest forrvirra med. Skal koble ledbaren i helgen, skulle jeg stå fast hører jeg gjerne i fra meg, bor på Teie, men er mobil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet Oktober 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2023 12 timer siden, Airbag skrev: Takk for svar, skal ut og sjekke dette når jeg kommer hjem! Du hadde helt rett, gul med rød stripe den var riktig, skal prøve og koble inn på den til helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2023 Share Skrevet Oktober 12, 2023 Du må ikke koble på noe canbus på gul/rød ledning! Det er utelukkende for styrestrøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 13, 2023 Share Skrevet Oktober 13, 2023 (endret) 12 hours ago, Airbag said: Hei, Takk for svar, fant gul ledning med rød stripe som er 12v når helyset er på, så da tror jeg at jeg skal klare det selv, er Canbus hige and low som man var mest forrvirra med. Skal koble ledbaren i helgen, skulle jeg stå fast hører jeg gjerne i fra meg, bor på Teie, men er mobil. Jeg holder på med bytte speil på Ramdal til helgen (bruker lageret til jobben siden jeg bor selv i sentrum) så om du trenger hjelp sendt melding. Endret Oktober 13, 2023 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet Oktober 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2023 På 13.10.2023 den 8.42, mr.pingu skrev: Jeg holder på med bytte speil på Ramdal til helgen (bruker lageret til jobben siden jeg bor selv i sentrum) så om du trenger hjelp sendt melding. Fikk det jo ikke til akuratt hehe, Lov og spørre neste gang du skal innom lagret på ramdal så man kunde tatt en sving forbi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet Oktober 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2023 På 12.10.2023 den 8.13, Airbag skrev: På 13.10.2023 den 8.42, mr.pingu skrev: Jeg holder på med bytte speil på Ramdal til helgen (bruker lageret til jobben siden jeg bor selv i sentrum) så om du trenger hjelp sendt melding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet Oktober 26, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2023 @mr.pingu Fikk det jo ikke til akuratt det med koblingen, Lov og spørre neste gang du skal innom lagret på Ramdal så man kunde tatt en sving forbi ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 26, 2023 Share Skrevet Oktober 26, 2023 Hva er problemet egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 30, 2023 Share Skrevet Oktober 30, 2023 Beklager, har ikke på varsler her. Etter jeg ikke hørt noe den lørdagen glemte jeg det litt og er ikke veldig aktivt her. Mer på engelske BMW fora. Gjerne beskriv problemet her så flere kan eventuelt hjelpe. Litt usikker når jeg skal inn på Ramdal igjen. Jeg har flere prosjekter på gang men venter på terminal kontakter fra AlieXpress så tar litt tid før jeg kan sette i gang igjen. For de som er interessert holder på med følgende: - Tette lekkasje i bakdøra - Ettermontering av comfort access - Ettermontering av PDC foran - Ettermontering av elektriske seter - Montere Lazer Linear Elite 18 Kan du ikke skrive hva er problemet her? Så sender jeg deg PM med kontakt informasjon så tar vi det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airbag Skrevet November 1, 2023 Forfatter Share Skrevet November 1, 2023 2 timer siden, mr.pingu skrev: Beklager, har ikke på varsler her. Etter jeg ikke hørt noe den lørdagen glemte jeg det litt og er ikke veldig aktivt her. Mer på engelske BMW fora. Gjerne beskriv problemet her så flere kan eventuelt hjelpe. Litt usikker når jeg skal inn på Ramdal igjen. Jeg har flere prosjekter på gang men venter på terminal kontakter fra AlieXpress så tar litt tid før jeg kan sette i gang igjen. For de som er interessert holder på med følgende: - Tette lekkasje i bakdøra - Ettermontering av comfort access - Ettermontering av PDC foran - Ettermontering av elektriske seter - Montere Lazer Linear Elite 18 Kan du ikke skrive hva er problemet her? Så sender jeg deg PM med kontakt informasjon så tar vi det derfra. Veldig lov og være opptatt, startet nettopp en bruker her på BMW forum for og få lit råd om div feil.. Bruker et innendørs lager til en venn av meg på Vear så kan stå der å.. Høres ut som du har noen timer med bil relatert foran deg, du har sikkert en del peiling så det gjør jo jobben noe enklere. Mitt problem er følgende : Fikk koblet på strøm på led-baren den ville bare ikke skru seg på når fjernlyset ble aktivert, tror kanskje at jeg ikke fikk bra nok kontakt i (strømtjuven) eller at jeg koblet på feil kabel. Så er vel egentlig ikke store saken her må prøves igjen bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet November 1, 2023 Share Skrevet November 1, 2023 1 hour ago, Airbag said: Veldig lov og være opptatt, startet nettopp en bruker her på BMW forum for og få lit råd om div feil.. Bruker et innendørs lager til en venn av meg på Vear så kan stå der å.. Høres ut som du har noen timer med bil relatert foran deg, du har sikkert en del peiling så det gjør jo jobben noe enklere. Mitt problem er følgende : Fikk koblet på strøm på led-baren den ville bare ikke skru seg på når fjernlyset ble aktivert, tror kanskje at jeg ikke fikk bra nok kontakt i (strømtjuven) eller at jeg koblet på feil kabel. Så er vel egentlig ikke store saken her må prøves igjen bare Hehe nok timer igjen ja. Jeg har litt peiling på hvert fall en del av det elektriske på BMW'er men det er også en del ting jeg lærer underveis. Jeg har sjekket og rød/gul er til "Xenon shutter". Det er en lamell som dreier seg bort når fjernlyset kommer på. Jeg er litt usikker om den er konstant 12V så lenge fjernlyset er på men jeg vil tro det egentlig. Så vil nok si at det er dårlig tilkobling men det er enkelt å finne ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå