isrihel Skrevet Oktober 20, 2023 Share Skrevet Oktober 20, 2023 Jeg har en Bmw X3 2.0 D 2012 mod De siste par ukene har jeg hatt et par tilfeller når motoren er kald at liksom noe vibrerer når jeg gir gass. Det går over etter noen få minuttter når motoren blir varm Bilen er gått 188 000 km og alle servicer er tatt, den siste for 1.5 mnd siden Hva kan dette være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 20, 2023 Share Skrevet Oktober 20, 2023 Det kan være glødeplugger. Rister den likedan når du ikke kjører, men rett etter start? Og kun ved kald motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isrihel Skrevet Oktober 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2023 Hei, ja den rister kun rett etter start og kun ved kald motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2023 Share Skrevet Oktober 21, 2023 Høres veldig ut som noen glødeplugger som er dårlige/defekte. Om det er glødeplugger, så er det ikke farlig å kjøre med, men det er litt mer stress på feks motorfester og DPF da motoren ikke blir sååå fort varm. Det kan også være gløderelè som styrer glødeplugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 21, 2023 Share Skrevet Oktober 21, 2023 52 minutter siden, Otis skrev: Det kan også være gløderelè som styrer glødeplugger. Hadde selv hell med å kun bytte gløderele på en 520d med samme motor og tilsvarende symptomer. Relativt grei jobb å bytte selv før man evt. bytter glødeplugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå