Gå til innhold

Vinterdekk til X5 F15


BMWKK
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2017 F15 X5 M-Sport som jeg vurderer å bytte vinterdekk (og felg) på fra standard 255/50R19. Ser noen biler for salg som bruker 20" med 275 foran og 315 bak (som bilen er lev org med på sommer) - men lest litt på forumet her rundt stjernemerkede dekk (som ikke finnes for vinter) og lurer på om noen har erfaring med bruk av disse dim på vinter og risikoen rundt at fordelingskassa ryker når dekkdim er ulik? 

Ser ulike sider tilbyr komplette vinterhjul med dim 275/40R20 foran og bak, men på bakhjulene er ikke dennes dim nevnt i vognkort. Noen som har prøvd? 

Endret av BMWKK
Tilleggsinformasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke F15 men E70, kjører Hakka 10 i 275/40/20 og 315/35/20 og har ingen problemer. Kjører samme dim på sommer

Det at dekkdimensjon er ulik er ingen fare men rulleomkretsen må være lik

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Flataas skrev:

Ikke F15 men E70, kjører Hakka 10 i 275/40/20 og 315/35/20 og har ingen problemer. Kjører samme dim på sommer

Det at dekkdimensjon er ulik er ingen fare men rulleomkretsen må være lik

Takk for svar - vurderer mest lik dim 275/40R20 bak/foran grunnet enklere å finne pakkepris med felg, da vil jo rulleomkrets være lik. Bare ble usikker siden den dim oppgis ikke for alternativ dekk bak.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMWKK skrev:

Takk for svar - vurderer mest lik dim 275/40R20 bak/foran grunnet enklere å finne pakkepris med felg, da vil jo rulleomkrets være lik. Bare ble usikker siden den dim oppgis ikke for alternativ dekk bak.. 

Når jeg kjøpte bilen så sto det 275/40/20 rundt om på vinterdekk og det er mange som velger lik dimensjon nettopp pga det er enklere mtp rulleomkretsen.

Kikket nettopp vognkortet på min å den dimensjonen oppgis heller ikke som et alternativ bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 21.10.2023 den 17.10, Flataas skrev:

Når jeg kjøpte bilen så sto det 275/40/20 rundt om på vinterdekk og det er mange som velger lik dimensjon nettopp pga det er enklere mtp rulleomkretsen.

Kikket nettopp vognkortet på min å den dimensjonen oppgis heller ikke som et alternativ bak

Siden 275/40R20 for bakdekk ikke står oppført i B-stolpen på bilen - hvilket dekktrykk brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BMWKK skrev:

Siden 275/40R20 for bakdekk ikke står oppført i B-stolpen på bilen - hvilket dekktrykk brukte du?

Ble kjøpt nye Hakka 10 i 275/315 før vinterdekkene kom på bilen så er uvisst hvordan dekktrykk som var brukt bak med 275.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...