Gå til innhold

Feilkoder 43E2, 4687 og 483D

Moa Rifai
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ingen varsellamper men motoren vibrerer mye når den slås av. Gasspjeldet virker ikke.  
Har hatt kun et feilkode som var P2620, startet feilsøking, målte spenning over kontakten på styreklaffen. pinne nr.3 var det 12.7v og på nr2 signal var det 3,5v. Byttet ut med en ny styreklaff,  problemet fortsetter. Noen som vet hvor mye bør det være på signalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slike ting er det ofte konstant forsyning av batterispenning og hvor mye komponenten skal kjøre styres via PWM. Det er da ikke direkte måling bakover om tingen funker eller ikke (annet enn kanskje motstand ved oppstart), men heller vurdering av om kontrollen av komponenten gir ønsket resultat (via målinger andre steder).

Sjekk at 12V inn kan lyse opp en liten pære på 10-15W. Hvor mye som skal være inn på signal er vanskelig å si. Du må nesten ha noe som kan vurdere pwm (selv om spenning via et multimeter gir en pekepinn). Det vil også avhenge av hva motor holder på med der og da.

Er det 3 eller 4 pins på disse? husker ikke helt på sparket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en fyr og koblet til med en spesiell diagnose. Han mente det etter å ha sett på frozen data at DDE sender ikke nok signal eller at den sender et intertimeint/usammenhengende signal. Han mente at jeg burde sjekke ut signalets ledning for brudd. Men jeg skjønner ikke hvordan kan den ha brudd? den sender jo 3,5v. Vil dette si at DDE som ikke gjør jobben sin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir det ikke noe mening lengre. Hvorfor skulle du feilsøke på en del som du mener er kodet bort?

Det er i alle fall ikke noe vanlig koding å kode vekk gasspjeld, selv om det sikkert er mulig å fjerne med riktig programvare. Hvorfor skulle det være kodet bort i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, E.C. skrev:

Nå gir det ikke noe mening lengre. Hvorfor skulle du feilsøke på en del som du mener er kodet bort?

Det er i alle fall ikke noe vanlig koding å kode vekk gasspjeld, selv om det sikkert er mulig å fjerne med riktig programvare. Hvorfor skulle det være kodet bort i første omgang?

Jeg fikk jo 3 feilkoder og alle de inngår på TPS og DPF så da lurer jeg på om den var evt. kodet vekk av forrige eiere siden feilene oppstår uten at motorlampen lyser opp. 

B7509899-3A6A-40B3-A65D-7B359027AA11.jpeg

5F548A42-4044-49F0-AFC4-3CE06260E92F.jpeg

9DD3831D-2508-4075-84DD-CA48DC8E5A7C.jpeg

Endret av Moa Rifai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...