FredrikSO Skrevet November 20, 2023 Share Skrevet November 20, 2023 Hei & god mandag! Har en en flott 530e hybrid som er super på alle måter, men opplever at uansett hvor lett jeg tråkker på gass-pedal så nøkker den litt ved start ifra stilleståing/rullene hastighet. ikke noe lyd/ubehagelig, men nok til at det er irritasjon. det skjer ca 40% av gangene jeg starter stillestående. iblandt ruller den pent av gårde. Vurderer å nullstille gir, men føler at dette kan være noe med el motor, noen gode inspill her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 20, 2023 Share Skrevet November 20, 2023 Det skal jo normalt gå ganske elegant det der med el motor i bunn.. Kanskje Auto hold står på? Da legger den på bremsen når bilen stopper. Har jeg ikke G30 selv, men skal vel være en bryter som det står Auto H på i nærheten av gearspaken. FredrikSO reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikSO Skrevet November 20, 2023 Forfatter Share Skrevet November 20, 2023 51 minutter siden, mslello skrev: Det skal jo normalt gå ganske elegant det der med el motor i bunn.. Kanskje Auto hold står på? Da legger den på bremsen når bilen stopper. Har jeg ikke G30 selv, men skal vel være en bryter som det står Auto H på i nærheten av gearspaken. Riktig, skal kontrollere dette på vei hjem. men skjer også i køkjøring, egentlig alt under 40 kmt så kan den nøkke en del mer en jeg liker. selv om jeg presser pedalen ekstremt pent ned. mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 20, 2023 Share Skrevet November 20, 2023 Alt skal gå veldig mykt og sømløst på disse, så det høres litt pussig ut. Endrer det seg ved å velge snillere kjøreprogram? Typ Eco-pro? Er det likt når bensinmotor går, eller er det kun på eldrift? Kan evt begynne med å nullstille alle adapsjoner, og så ta det derfra. FredrikSO reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikSO Skrevet November 20, 2023 Forfatter Share Skrevet November 20, 2023 3 timer siden, mslello skrev: Det skal jo normalt gå ganske elegant det der med el motor i bunn.. Kanskje Auto hold står på? Da legger den på bremsen når bilen stopper. Har jeg ikke G30 selv, men skal vel være en bryter som det står Auto H på i nærheten av gearspaken. Okei, null forskjell med hold på. Skjer også ved lav fart. Ser turtallsnålen hopper litt når det skjer. Kun på el, er den i sport/battery modus så skjer det aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikSO Skrevet November 20, 2023 Forfatter Share Skrevet November 20, 2023 1 time siden, *MrB* skrev: Alt skal gå veldig mykt og sømløst på disse, så det høres litt pussig ut. Endrer det seg ved å velge snillere kjøreprogram? Typ Eco-pro? Er det likt når bensinmotor går, eller er det kun på eldrift? Kan evt begynne med å nullstille alle adapsjoner, og så ta det derfra. Takk for svar, hatt en søk før 530e med 37.000 på telleren og den var strøken, den her har kun gått 63.000 kun på el, noen guide på å nullstille adapsjoner? Prøver eco pro etterpå, med forbrenningsmotor gående så er det borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 20, 2023 Share Skrevet November 20, 2023 Nei, da har jeg ingen flere forslag dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikSO Skrevet November 22, 2023 Forfatter Share Skrevet November 22, 2023 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 23, 2023 Share Skrevet November 23, 2023 Nullstille adapsjoner kan du gjøre med en del enkle feilkodelesere. I hvertfall på litt eldre modeller. Det er mulig noen må på med mer avanserte ting her. Det er flere her inne som kan hjelpe deg med ISTA, alt etter hvor du bor. Alternativt må du krype til korset og ta bilen til verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå