Gå til innhold

2015 F11 Metering Line Heater

Detroit
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått opp en feil på AdBlue systemet. 

Har hatt bilen på verksted og de har funnet ut at det er for høy motstand i varmeelementet. 
Så jeg må bytte slangen fra tank til adblue i jektor. 

Hvordan er det å få byttet denne?

Har lest noen skrekkhistorier om at man må ned med travers både foran og bak + dieseltank, eksos osv. 

Er det noen som har gjort dette selv?

Endret av Detroit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 28.11.2023 den 16.10, Detroit skrev:

Har fått opp en feil på AdBlue systemet. 

Har hatt bilen på verksted og de har funnet ut at det er for høy motstand i varmeelementet. 
Så jeg må bytte slangen fra tank til adblue i jektor. 

Hvordan er det å få byttet denne?

Har lest noen skrekkhistorier om at man må ned med travers både foran og bak + dieseltank, eksos osv. 

Er det noen som har gjort dette selv?

Dette er dessverre en vanlig feil på Euro6 N-motorene til BMW. Og jeg er redd for at det er en stor jobb. Tror dieseltanken må ned og da må bærebrua bak også ned.
Jeg hadde forsikring på på bilen som dekket 60% av kostnad. Tror jeg måtte ut med ca.18k. Feilen jeg gjorde var å kjøre for lenge med denne defekt, slik at det forbannede AdBlue-dritten tok skade. Alt måtte da byttes. Inkl Nitrogen-sensoren framme. Tror summen på alt koster over 60k.
Og hvorfor blir disse varmekablenene defekt? Jeg vil påstå det er enten en produksjonsfeil eller monteringsfeil fra fabrikken. Her skulle BMW ha hatt seg en runde i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg ang varmekablene, de virker å gå i stykker ganske fort, relativt sett.

Mener også at Mercedes-Benz har problemer med sine varmekabler for adblu. Synes å huske å ha sett/hørt det på en YouTube video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...