MariusBimmer Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 Hei. Har en bmw 320d 2006 model der kupevifta sluttet og funke. Det jeg har gjort/sjekket. Sikringer: OK Vifta og motstand: Byttet. Målt strøm inn på vifta OK Hva kan problemet ligge ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 Byttet til ny eller brukt? Sjekket at kabler kan levere 12V under last? Kjent problem med feil på kabel i tillegg til selve viften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Desember 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2023 Hei. Jeg skrudde den på fult på controll panelet og målte vel 14v til vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 Det er greit, men greier de 14V å lyse opp en lyspære? Slik at du vet at det tåler last? Og var vifta ny eller brukt? Jeg har selv kjøpt en brukt til samme bil, den varte to turer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Desember 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2023 Jeg har ikke sjekket med lyspære. Vifta kjøpte jeg ny med motstand? for det er vel den hvite greia på vifta som er motstanden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 Ja, den lille hvite er motstanden. Det går to store kabler til den + en liten. Mellom de to store er det alltid 14V (12,6V med motor av). Den lille er signalet som styrer hastighet. Ut av motstanden til selve vifta går det to kabler. Her blir det 0-14V, avhengig av hva vifta er stilt inn på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Desember 13, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2023 Ja det stemmer men du mener det er lednings brudd i de som går inn på vifta ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 13, 2023 Share Skrevet Desember 13, 2023 Det er mulig å få en defekt vifte/motstand, selv om den er helt ny, men det er best å være helt sikker på at det ikke er noen problemer med tilførselen før man begynner å reklamere på en ny vifte. Spesielt på en modell som er kjent for å ha feil på ledningsnettet der. Dette tester du enkelt ved å koble til en vanlig H7 pære på 55W. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Desember 14, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2023 Okei skal prøve i dag😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Januar 21 Forfatter Share Skrevet Januar 21 Hei igjen da har jeg endelig fått motivasjon til og begynne og se på denna jævla vifta igjen. oppsumering. Sjekket sikring. OK Byttetvifte/Motstand, OK sjekket strøm inn på vifta. OK Tester med h7 55w pære. OK Hva gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 Så du har strøm inn til vifta med h7 pæra, som en test? Hvis ja, defekt vifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Januar 21 Forfatter Share Skrevet Januar 21 vifta er helt ny 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 21 Share Skrevet Januar 21 Går den rundt om dy setter 12v direkte på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Januar 21 Forfatter Share Skrevet Januar 21 Ingenting skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusBimmer Skrevet Januar 21 Forfatter Share Skrevet Januar 21 kanskje om jeg drar en ledning fra batteriet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå