Gå til innhold

X5 E70 motor dør av seg selv


HartgeE70
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2008 mod x5 e70 3.0 D med motor M57N2

Som plutselig oppførte seg skremmende.  
bilen døde under kjøring, og stopper på tomgang

  Starta den opp igjen og feil melding på DTC og 4x4 

feilkoder i bilen er følgende: 

452A partikkelfilter 

A83A undervoltage

54C6 Oil wear

D904 K-Can Line fault

4B1C Fuel filter heating activation

E18F MOST ring. Set point/actual configuration does not match. 

3F01 Boost pressure 

4671 Supply voltage 1

51A8 incorrect signal from engine managment: throttle valve/accelerator pedal

55C5 Message engine torque AA

6E24 Engine management : interface

5F74 Engine management : interface 

6DCB Engine management : interface

A735 E9x: actavition servotronic valve: activation path 1: E7x: activation Eco valve : activation path 1

4BDA Fuel presuplypressure control. 
 

A6CF AUC sensor

E729 No message (automatic air recirculation control sensor. 0X2D0 Reciver integrated automatic heating/air conditioning system 

Noen få feilkoder altså.  
 

bilen har fått nytt agm batteri på 96amp(gamle var orginalt bmw agm 90amp, fra 2008-nye er kodet inn) nå får opp feilkode high voltage. 
Den er på 14.95 ved måling av batteri og maks er 15.46v 

alle 6 glødeplugger er også byttet  samt luftfilter og kupe filter   

bilen stoppet plutselig på tomgang også flere ganger.
 

Røde tråden her, Det er hvergang bilen har stoppet har det vært minus 15 grader og kaldere ute. 

 

bilen har vært hos bmw, som mener det er feil på gasspjeld eventuelt egr ventil. 
så mener man må bytte spjeld først så se an. 
 

Men usikker på det svaret. Kjørte bilen i går 6o km uten problemer  og startet og gikk som normalt i dag. 
 

Kan feilen heller ligge i Fuel heating pga det kun skjer i -15 og kaldere ? Eventuelt andre sensorer som har med lift og gjøre ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst å si at du har feil med hoved dde relé, men symptomene stemmer ikke helt.

En annen ting er jording til motor på venstre motorfeste. Den blir dårlig og kan gi lignende symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker usannsynlig at forvarming av dieselfilteret vil være et problem her. Som regel vil det føre til at bilen ikke starter eller stopper umiddelbart etter oppstart. Dieselen blir varmere etter hvert som man kjører, så da blir det mindre og mindre sannsynlighet for at restriksjon i filteret blir et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Otis skrev:

Har litt lyst å si at du har feil med hoved dde relé, men symptomene stemmer ikke helt.

En annen ting er jording til motor på venstre motorfeste. Den blir dårlig og kan gi lignende symptomer.

Jordinga som sitter nederst i motorrommet på høyre side om man står å ser ned på motoren du mener ? 
 

hvor enkelt er det og skifte den.  Kommer man til ved og fjerne beskyttelse platene under bilen eller må motoren ut ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå under bilen og skulle skifte motorfester. Men det var trangt når man ikke kan stå og strekke armene oppover inni motorrommet. Så jeg leverte det til bmw. Tror de tok ca 7k for arbeid og jording med litt gjengerep på ett hull jeg var litt uforsiktig med. Så det er ingen enkel jobb på e70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...