HartgeE70 Skrevet Desember 19, 2023 Share Skrevet Desember 19, 2023 Har en 2008 mod x5 e70 3.0 D med motor M57N2 Som plutselig oppførte seg skremmende. bilen døde under kjøring, og stopper på tomgang Starta den opp igjen og feil melding på DTC og 4x4 feilkoder i bilen er følgende: 452A partikkelfilter A83A undervoltage 54C6 Oil wear D904 K-Can Line fault 4B1C Fuel filter heating activation E18F MOST ring. Set point/actual configuration does not match. 3F01 Boost pressure 4671 Supply voltage 1 51A8 incorrect signal from engine managment: throttle valve/accelerator pedal 55C5 Message engine torque AA 6E24 Engine management : interface 5F74 Engine management : interface 6DCB Engine management : interface A735 E9x: actavition servotronic valve: activation path 1: E7x: activation Eco valve : activation path 1 4BDA Fuel presuplypressure control. A6CF AUC sensor E729 No message (automatic air recirculation control sensor. 0X2D0 Reciver integrated automatic heating/air conditioning system Noen få feilkoder altså. bilen har fått nytt agm batteri på 96amp(gamle var orginalt bmw agm 90amp, fra 2008-nye er kodet inn) nå får opp feilkode high voltage. Den er på 14.95 ved måling av batteri og maks er 15.46v alle 6 glødeplugger er også byttet samt luftfilter og kupe filter bilen stoppet plutselig på tomgang også flere ganger. Røde tråden her, Det er hvergang bilen har stoppet har det vært minus 15 grader og kaldere ute. bilen har vært hos bmw, som mener det er feil på gasspjeld eventuelt egr ventil. så mener man må bytte spjeld først så se an. Men usikker på det svaret. Kjørte bilen i går 6o km uten problemer og startet og gikk som normalt i dag. Kan feilen heller ligge i Fuel heating pga det kun skjer i -15 og kaldere ? Eventuelt andre sensorer som har med lift og gjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 19, 2023 Share Skrevet Desember 19, 2023 Har litt lyst å si at du har feil med hoved dde relé, men symptomene stemmer ikke helt. En annen ting er jording til motor på venstre motorfeste. Den blir dårlig og kan gi lignende symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 19, 2023 Share Skrevet Desember 19, 2023 Virker usannsynlig at forvarming av dieselfilteret vil være et problem her. Som regel vil det føre til at bilen ikke starter eller stopper umiddelbart etter oppstart. Dieselen blir varmere etter hvert som man kjører, så da blir det mindre og mindre sannsynlighet for at restriksjon i filteret blir et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HartgeE70 Skrevet Desember 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2023 10 minutter siden, Otis skrev: Har litt lyst å si at du har feil med hoved dde relé, men symptomene stemmer ikke helt. En annen ting er jording til motor på venstre motorfeste. Den blir dårlig og kan gi lignende symptomer. Jordinga som sitter nederst i motorrommet på høyre side om man står å ser ned på motoren du mener ? hvor enkelt er det og skifte den. Kommer man til ved og fjerne beskyttelse platene under bilen eller må motoren ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 19, 2023 Share Skrevet Desember 19, 2023 Ja, det er venstre side. Man ser bestandig bilen fra førersete/i kjøreretning. Den er sånn høvelig vanskelig å skifte. Drittrangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HartgeE70 Skrevet Desember 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2023 2 minutter siden, Otis skrev: Ja, det er venstre side. Man ser bestandig bilen fra førersete/i kjøreretning. Den er sånn høvelig vanskelig å skifte. Drittrangt. Ja ok. Er det nr 1 på det bildet her ? må kanskje koble av batteri når den skiftes? Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 19, 2023 Share Skrevet Desember 19, 2023 Ja, det er lurt å koble fra batteriet når du tukler med jordledninger. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 19, 2023 Share Skrevet Desember 19, 2023 Jeg lå under bilen og skulle skifte motorfester. Men det var trangt når man ikke kan stå og strekke armene oppover inni motorrommet. Så jeg leverte det til bmw. Tror de tok ca 7k for arbeid og jording med litt gjengerep på ett hull jeg var litt uforsiktig med. Så det er ingen enkel jobb på e70. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HartgeE70 Skrevet Desember 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2023 Moen som vet hva riktige verdier på diesel level sensor skal være. ? hos meg er den på 30.61 høyre side 11.04 på venstre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 20, 2023 Share Skrevet Desember 20, 2023 Dette er antall liter på hver side av tanken. Du skal ha mest på høyre der pumpa sitter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HartgeE70 Skrevet Desember 20, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2023 14 minutter siden, E.C. skrev: Dette er antall liter på hver side av tanken. Du skal ha mest på høyre der pumpa sitter. Ok. Da lærte man det. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå