Gå til innhold

DSC feilmelding N47.


theblackpearl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har fått 5DF8 dsc, undervoltage feilkoden på min 1 serie E81 N47 2007. 

Har snart googla meg ihjel, men lurte på om noen som har hatt det samme? 

Alle sensorer og pumpa skal vera ok. 

Man tenker jo fort med en gang det står undervoltage at det er batteri. Men noen innspill? Sikringer? Ledningsbrudd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk somsagt denne feilmeldingen, noe som første til ABS, DSC og håndbrekklys begynte og lyse i instrument. Også den aktive styringa begynte og tulle seg, bilen blei ca 3 ganger tyngre på rattet i lav hastighet. 

Etter x antall timer med måling av kabler fra styreenhet og leiting etter ledningsbrudd, tok eg meg en tur i sikringsboksen, sjekket alle ABS og DSC relaterte sikringer. Og der viste det seg og være sikring F82 som var røket (30amp sikring). Byttet sikring, der forsvant alle feilmeldingene + rattet/styringa blei som normalt igjen.

Andre sikringer som er verdt og sjekke: F82, F90 og F26 (men sjekk generelt alle som har noe med ABS og DSC og gjøre for sikkerhetsskyld)

Men husk at ikke alle sikringsdiagram er like, dette er sikkringsdiagram type 2 (samme gjelder for E90/91, dei har også samme sikringsboks) Jeg tror modeller før 2007 har type 1 og modeller etter 2007 har type 2. (men bruk det som ligger vedlagt bilen din) Sikringsboksen finner du bak hanskerommet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...