ingej Skrevet Mars 23 Share Skrevet Mars 23 Tenkte å forsøke å skifte vannpumpe på min F11, 2011 modell men ble stoppet av rør fra den blanke boksen ovenfor som går inn i vannpumpen. Må denne boksen fjernes? Ligger det en demovideo noen steder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mars 23 Share Skrevet Mars 23 Antar du mener EGR kjøleren? Den må demonteres for å skifte vannpumpen, med mindre man finner en veldig lur måte å komme til siste skruen/mutteren. Søk på "N47 EGR cooler delete" eller noe i den duren, så dukker det nok opp flere videor. ingej reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingej Skrevet Mars 23 Forfatter Share Skrevet Mars 23 Har fått løsnet alle 7 skruene som fester vannpumpen. men "slangen" fra EGR kjøleren som går inn i vannpumpen blokkerer slik at jeg ikke får den løs.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mars 23 Share Skrevet Mars 23 (endret) Det røret du snakker om går inn i eksosmanifoldet. Holdes med to skruer. Får du fjernet de, så har du muligens nok bevegelse til å få ut vannpumpen. Endret Mars 23 av ///M-ini95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 23 Share Skrevet Mars 23 34 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Antar du mener EGR kjøleren? Den må demonteres for å skifte vannpumpen, med mindre man finner en veldig lur måte å komme til siste skruen/mutteren. Søk på "N47 EGR cooler delete" eller noe i den duren, så dukker det nok opp flere videor. Klarte å bytte vannpumpe å termostat på n57 uten å røre egr, med litt tolmdogihet å 1/4" pipesett så gikk det helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mars 23 Share Skrevet Mars 23 55 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Klarte å bytte vannpumpe å termostat på n57 uten å røre egr, med litt tolmdogihet å 1/4" pipesett så gikk det helt greit Godt å høre Tenker å gjøre det samme på min, så fint å vite at det ikke nødvendigvis er så svart/hvit som TIS beskriver det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingej Skrevet Mars 23 Forfatter Share Skrevet Mars 23 Slik ser røret ut. Ser ikke ut til at d er mulig å få vannpumpa løs så lenge røret er der og da må EGR kjøleren løses. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 23 Share Skrevet Mars 23 (endret) 1 time siden, ///M-ini95 skrev: Godt å høre Tenker å gjøre det samme på min, så fint å vite at det ikke nødvendigvis er så svart/hvit som TIS beskriver det. det røret vedkommende har som står i veien er ikke der på e70 av en merkelig grunn, men f10 n47 å n57 har det ifølge TIS EDIT: n47 har ikke helt lik vannpumpe og egr som n57 så der går ikke rør til kjøler utenom vannpumpe slik som n57 Endret Mars 23 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå