Gå til innhold

Skifte vannpumpe F11, 2011 modell.


ingej
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å forsøke å skifte vannpumpe på min F11, 2011 modell men ble stoppet av rør fra den blanke boksen ovenfor som går inn i vannpumpen. Må denne boksen fjernes? Ligger det en demovideo noen steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du mener EGR kjøleren? Den må demonteres for å skifte vannpumpen, med mindre man finner en veldig lur måte å komme til siste skruen/mutteren. 

Søk på "N47 EGR cooler delete" eller noe i den duren, så dukker det nok opp flere videor. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått løsnet alle 7 skruene som fester vannpumpen. men "slangen" fra EGR kjøleren som går inn i vannpumpen blokkerer slik at jeg ikke får den løs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det røret du snakker om går inn i eksosmanifoldet. Holdes med to skruer. Får du fjernet de, så har du muligens nok bevegelse til å få ut vannpumpen.

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Antar du mener EGR kjøleren? Den må demonteres for å skifte vannpumpen, med mindre man finner en veldig lur måte å komme til siste skruen/mutteren. 

Søk på "N47 EGR cooler delete" eller noe i den duren, så dukker det nok opp flere videor. 

 

Klarte å bytte vannpumpe å termostat på n57 uten å røre egr, med litt tolmdogihet å 1/4" pipesett så gikk det helt greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Klarte å bytte vannpumpe å termostat på n57 uten å røre egr, med litt tolmdogihet å 1/4" pipesett så gikk det helt greit 

Godt å høre :) Tenker å gjøre det samme på min, så fint å vite at det ikke nødvendigvis er så svart/hvit som TIS beskriver det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser røret ut. Ser ikke ut til at d er mulig å få vannpumpa løs så lenge røret er der og da må EGR kjøleren løses. 

20240323_213531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Godt å høre :) Tenker å gjøre det samme på min, så fint å vite at det ikke nødvendigvis er så svart/hvit som TIS beskriver det. 

 

det røret vedkommende har som står i veien er ikke der på e70 av en merkelig grunn, men f10 n47 å n57 har det ifølge TIS

EDIT: n47 har ikke helt lik vannpumpe og egr som n57 så der går ikke rør til kjøler utenom vannpumpe slik som n57
293116.jpg?Category=1&Name=293116&Width=500&Height=0160619.jpg?Category=1&Name=160619&Width=972&Height=0

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...