Sport Skrevet 6 timer siden Share Skrevet 6 timer siden Hei Sondre, den feilen du fikk på BMW din er helt normal. Feilene kommer ofte frem når du bytter dekk eller kjører over humpete vei. Se på BMW tegningen din fra 01.04. Den vertikale plast holder, 5 og 9 2 stål balljoint som går inn i plast holderen. Overtid ruster balljointene som holder nivå sensoren. Når balljointene er så rustet fast vil ikke balljointene bevege seg fritt. Jeg fikk mange Dynamic damping control corner ability restricted. Jeg tok av hver plast holder med de 2 balljointene og vasket både plast holder, tar av de 2 rustne balljointene i hver plast holder. La de i en sterk rustfjerner bad. Polerte alle balljointene med stålull. smurte balljointene inn med antirust og vannavvisnsd olje. Brukte en polygrip tang og presset de 2 balljointene tilbake i plastholderen. Sjekket at alle balljointene beveget seg fritt. Fikk fjernet alle feilkoder i DDE, vertical control management, Central gateway etc. Jeg har ikke hatt noe feil på mange uker og både EDC støtdemper og luft fjæringen fungerer perfekt. Da jeg hadde de feil kodene i DDE, i VCM og i central gaeteway fungerte bilen kun i Comfort. Jeg kunne ikke velge Sport eller Sport +. Det var forferdelig å kjøre en Stiv BMW 525D Xdrive som kun gikk i Comfort. Tips: for å ta av balljointene, smør inn med olje, tar du tak i begge hender, en i hver side av balljointene og press med høyre hånd balljointen ut. Du klarer ikke brekke plastholderen. Husk at du må fjerne all rusten på balljointene, polere med stålull, smøre med antirust olje før du setter de tilbake. Jeg fjernet all rust på alle skruene og gjen brukte de. Du må bruke en 10mm pipe og en 11 mm fastnøkkel for å skrue av plaststangen med balljointene. Jeg ser på mange forumer at mange får mange dynamic damping control corner ability restricted. I de alle fleste tilfelle skyldes det rust i balljonitene. Jeg kom med mitt forslag på bimmerfest.com forumet og ble kastet ut. ingen av de med problemer fikk hjelp, kun jeg stilte opp. Urettferdig. Jeg har drevet med It support i 40 år og er dreven på å komme med gode løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå