Gå til innhold

Masse feilmeldinger på lysene mine (E87)


theblackpearl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått  feilmeldinger alle lysene mine. Men absolut alle lysene mine funker som dem skal. Har ettermontert led tåkelys eneste, men har ikke vert noe problem før. Noen som har noen tips? 

Concering light failure

Reversing light right failure

Reversing light left failure

Fog light front left failure

Fog light front right failure 

Indicator lights on the left failure

Indicator lights on the left failure

20240327_162845.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk FRM feil. Fungerer alle lys og vindusheiser?

Hvis det viser seg å være FRM modulen har denne blitt ganske rimelig å kjøpe ny i det siste, men må kodes inn (av f.eks Bimmersfix på FB)

Kan nok ikke kodes vekk dessverre.

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som FRM ja, har sett noen videoer av at folk tar de ut og åpner de for å rense evt irr som kan komme. Men det er vel isåfall bare flaks hvis det funker etter det :) fortell hva du finner ut ettervert, har nylig kjøpt e87 selv så greit med hva løsningen er for deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle lys og vindusheiser funker ja! Skal sjekke ut, takk for tips! (Skal oppdatere her om jeg får funnet ut av feilen)

Jeg tar meg en tur i sikringsboksen også og bare sjekker ut dei lysrelaterte sikringene der og bare for og utelukke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte ryker disse i en kombinasjon av alder og lav volt (gammelt batteri eller dårlig dynamo) og sender ut feil som ikke er der.. enda. Det er ikke unormalt at feil oppstår etter en tid.

Enheten er en mikroprossesor og det er trolig lite å hente på å måle pinner. Irr rens og re-koding kan forsøkes, men dersom du ikke har en FRM3 er den nok ferdig. Å finne en brukt kompatibel FRMII er noe herk da de kom i mange varianter som støtter sine spesifikke ting. Finner du en brukt FRM3 MAX BROSE støtter denne alle muligheter, men må stort sett kodes om til ditt VIN dersom ikke donorbilen hadde helt lik spec.

Ny boks https://www.koedbmw.com/no-no/product/61356827064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...