Gå til innhold

Bmw e91 vil ikke starte


MariusBimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Har en bmw e91 320d som ikke vil starte. Vet ikke hva problemene er. 
 

prøvde starte bilen, tenninga gikk på men ingen skinning. Når jeg sku demontere batteriet så ville ikke bakdøra opp. Samtidig som vifta inni ikke funker etter skifting av både vifte og panel inni bilen. Fikk opp døra med hjelp av nød waiern bak. Demonterte batteriet og monterte det igjen hørte jeg at dørene låsteseg og oppigjen, da startet bilen. 
 

hva er feilen her??? BMW??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig ødelagt +kabel i bagasjerommet, på utsiden av bagasjerommet? 

Evt flere feil samtidig. Og da kan det være defekt jording i motorrommet i tillegg til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 
 

har tatt ut jordingkabelen i motorrommet, den er grønn men ikke så dårlig at den ikke sku starte. Har også tatt ut batteriet bak men kan ikke se noe ødelagte ledninger der. Har du noen andre tips? Noe styring eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange ting det kan være. Men kan du evt se noen sammenheng på noe av de ting som ikke fungerer?

Type relé eller kontrollboks? 

Jording å + kabel er veldig kjente feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

den er grønn men ikke så dårlig at den ikke sku starte

Den har vi hørt på forumet før. Bare bytt med en gang, uansett hvordan du vrir og vender på det: Ikke noe å spare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jording og plusskabel under bil som nevnt er noe å sjekke. Du må da sjekke både stand på batteriet og at du ikke har unormalt spenningsfall fram til motor/starter. Kan hende du har svidd cas-modulen pga. dårlig jording, men finn ut av strømtilførsel før du lader delekanonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da har jeg prøvd og koble fra ibs sensoren for og se om den startet pga har jumpa bilen mange ganger i vinter når jeg hadde dårlig batteri. Kjøpt nytt nå. Men den startet ikke nå. 
 

jeg sjekker spenningsfall i morgen mår jeg er ferdig på jobb. Da blir det vel bare og måle strøm på starteren når jeg prøver og skinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...