Gå til innhold

ZR dekk vs R dekk, og oppdatering premium kart


Pau20il13X3
 Share

Anbefalte innlegg

Min 2013, X3 er utstyrt med 245/45 ZR 19 (Y), og de er godkjent for 300km/t. Er de lovlige, siden det i vognkortet står 245/45 R 19?

 

Og finnes det et "sted" hvor jeg kan oppdatere mitt Premium kart til en fornuftig pris?  Hos Bavaria, så fikk jeg et tilbud på kr 3200. (inkl jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pau20il13X3 skrev:

Min 2013, X3 er utstyrt med 245/45 ZR 19 (Y), og de er godkjent for 300km/t. Er de lovlige, siden det i vognkortet står 245/45 R 19?

 

Og finnes det et "sted" hvor jeg kan oppdatere mitt Premium kart til en fornuftig pris?  Hos Bavaria, så fikk jeg et tilbud på kr 3200. (inkl jobben).

Ja.

https://bimmerupdates.com/products/2020-map-update

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hastighetsindeks står i vognkortet da? Det står gjerne separat fra dimensjoner. Hvis du sjekker på nett så står det her:

Y er jo uansett godt nok og "ZR" er en litt eldre type merking etter hva jeg har fått med meg.

image.png.724de511c6edf742bc5c621132d48792.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognkortet sier hastighetsindeks H (210km). ZR dekkene som står på nå, er vel bedre med Y (300km), men hvis jeg skulle komme over en paragraf rytter fra biltilsynet, så står det ikke ZR i vognkortet, men R. Jeg finner ikke noe svar på nett om det. Dekktype Continental premium contact 6, produsert 0722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R i vognkortet som i "R 19" står for radialdekk og du skal slite med å finne noe annet på markedet i dag. Hastighetsindeksen står et eget sted, som jeg prøvde å vise deg i staf. Dette er også minimumskrav, så du kan fint ha hastighetsindeks over. Det er ikke noe å pirke på her for en kontrollør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...