Gå til innhold

Bygge nytt eksosanlegg på E66 760Li

Share

Anbefalte innlegg

Tenker å bygge nytt anlegg for å forbedre lyden på bilen. Er det vanskelig å fjerne katalysator? Er dette noe som må kodes, eller går det ikke? Tenker å fjerne bakre lyddemper først for å høre hvordan det blir da, men har vel egentlig mest lyst til å fjerne katalysatoren også 😅 Bilen er jo søren meg helt stille nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil slippe trøbbel med biltilsynet og styr med EU kontroller fremover så ville jeg enten slått fra meg tanken eller investert i helt nytt TUV godkjent eksos system. Å ta snarveier vil bare gi deg feilkoder og styr, jeg mener dette ikke går å kode vekk heller.

Hvis jeg skal mene noe så ville jeg latt en sober luksusbil som dette være i fred lydmessig. Dette er veldig stillegående biler, det er nettopp sånn de er laget. Kan bli vanskelig å få solgt bilen igjen også, jeg tror ikke det smale "7-serie med V12" segmentet er den typiske "straight pipe" typene. Jeg er på let etter E65 760i og jeg snur iallfall på hælen så fort noe er tukla med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis du vil slippe trøbbel med biltilsynet og styr med EU kontroller fremover så ville jeg enten slått fra meg tanken eller investert i helt nytt TUV godkjent eksos system. Å ta snarveier vil bare gi deg feilkoder og styr, jeg mener dette ikke går å kode vekk heller.

Hvis jeg skal mene noe så ville jeg latt en sober luksusbil som dette være i fred lydmessig. Dette er veldig stillegående biler, det er nettopp sånn de er laget. Kan bli vanskelig å få solgt bilen igjen også, jeg tror ikke det smale "7-serie med V12" segmentet er den typiske "straight pipe" typene. Jeg er på let etter E65 760i og jeg snur iallfall på hælen så fort noe er tukla med 😅

Som sagt kan det være greit å bare fjerne bakre lyddemper. Den vil ikke bilen merke er borte tenker jeg 😊

Jeg har ingenting i mot å bytte til opprinnelig anlegg igjen ved PKK eller evt. salg. Bare at jeg savner litt lyd fra en slik motor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...