Bimmerproblemos Skrevet Mai 19, 2024 Skrevet Mai 19, 2024 Vurdert å få tuningfirma til å kode hardcut på e90’n Hva er eventuellt de negative sidene med hardcut? Farlig for motorn etc?
tennbrikket Skrevet Mai 19, 2024 Skrevet Mai 19, 2024 Tja, jeg har blitt stoppet av statens vegvesen og bedt om å ruse motoren…. I tillegg så kan det umulig være populært på EU kontroll. Jeg tenker du bare tiltrekker deg uønsket oppmerksomhet fra de som kan gjøre det surt å eie bil. Det tekniske har jeg ingen kommentar om.
Kolstad Jr. Skrevet Mai 20, 2024 Skrevet Mai 20, 2024 14 timer siden, tennbrikket skrev: Tja, jeg har blitt stoppet av statens vegvesen og bedt om å ruse motoren…. I tillegg så kan det umulig være populært på EU kontroll. Jeg tenker du bare tiltrekker deg uønsket oppmerksomhet fra de som kan gjøre det surt å eie bil. Det tekniske har jeg ingen kommentar om. Hvis det er hardcut turtallskutt han mener, så er det vel ingen problemer mtp. Myndighetene. Ingen som kan kreve deg å ruse bilen på kutt ved slike kontroller eller EU. Er det snakk om diesel eller bensinmotor? På nyere BMWer (M54 motorer -> ) er det jo softcut turtallssperre, som høres helt fjottete ut i mine øyne 😅 Så hvis du liker lyden av skikkelig god, gammeldags tenningskutt, kjør på 👍 Hvor bra det er for motoren, er jo en annen sak, jeg er ingen ekspert.
tennbrikket Skrevet Mai 20, 2024 Skrevet Mai 20, 2024 3 minutter siden, Kolstad Jr. skrev: Hvis det er hardcut turtallskutt han mener, så er det vel ingen problemer mtp. Myndighetene. Ingen som kan kreve deg å ruse bilen på kutt ved slike kontroller eller EU. Er det snakk om diesel eller bensinmotor? På nyere BMWer (M54 motorer -> ) er det jo softcut turtallssperre, som høres helt fjottete ut i mine øyne 😅 Så hvis du liker lyden av skikkelig god, gammeldags tenningskutt, kjør på 👍 Hvor bra det er for motoren, er jo en annen sak, jeg er ingen ekspert. Jeg ser en økning i folk som blir tatt for trimming. Hardcut går på endring i programvare. Jeg ønsker personlig ikke å stå å diskutere med statens vegvesen på om hardcut er trimming eller ei, det svaret sier det selv. Jeg ble sendt inn på teknisk etter rusing av motoren. Lyddemperen var fjernet, jeg var på vei til Svendsen eksos med originale anlegget liggende utover hele bilen innvendig, jeg sa pent i fra til kontrolløren at jeg har en time jeg skal rekke hos Svendsen for å få på org anlegget, man kunne også se reklameskiltet til Svendsen eksos foran meg, men det var ingen kjære mor hos han kontrolløren. før så leste man nesten aldri om folk som ble tatt for tuning, men nå leser jeg ukentlig om folk som må dokumentere original programvare etter kontroll. til info så har jeg bil med uoriginal programvare selv, og kjenner litt på nervøsiteten når det er kontroll, dog så har jeg ingen DPF originalt, så det hjelper nok for min del. ///M-ini95 reagerte på dette 1
Kolstad Jr. Skrevet Mai 20, 2024 Skrevet Mai 20, 2024 5 timer siden, tennbrikket skrev: Jeg ser en økning i folk som blir tatt for trimming. Hardcut går på endring i programvare. Jeg ønsker personlig ikke å stå å diskutere med statens vegvesen på om hardcut er trimming eller ei, det svaret sier det selv. Jeg ble sendt inn på teknisk etter rusing av motoren. Lyddemperen var fjernet, jeg var på vei til Svendsen eksos med originale anlegget liggende utover hele bilen innvendig, jeg sa pent i fra til kontrolløren at jeg har en time jeg skal rekke hos Svendsen for å få på org anlegget, man kunne også se reklameskiltet til Svendsen eksos foran meg, men det var ingen kjære mor hos han kontrolløren. før så leste man nesten aldri om folk som ble tatt for tuning, men nå leser jeg ukentlig om folk som må dokumentere original programvare etter kontroll. til info så har jeg bil med uoriginal programvare selv, og kjenner litt på nervøsiteten når det er kontroll, dog så har jeg ingen DPF originalt, så det hjelper nok for min del. Skjønner problemstillinga di, men nå har heller ikke trådstarter nevnt noe om uoriginal eller manglende eksos, det blir et annet tema. Poenget mitt var at, hvis jeg tolket spørsmålet riktig, så er det snakk om tuning for å endre tenningskuttet?, dette i seg selv har jeg aldri hørt at noen har hatt problemer med. Hvis han ønsker såkalt "2 step" og "smell og brak" tuning når man slipper gassen, så er det også noe annet enn hva jeg tolket spørsmålet som. Hadde vært fint hvis trådstarter kunne utdype mer eksakt hva spørsmålet dreier seg om 😊
Bimmerproblemos Skrevet Mai 20, 2024 Forfatter Skrevet Mai 20, 2024 er dieselmotor og som jeg har skjønt så får man ikke såkalt «pop & bangs» på diesel. Man får kun hardcut, altså limiter på rusing av motorn me smell? Kolstad Jr. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå