Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk for en stund siden tak i en relativt hel bil, men med motorproblem, samt at bilen har stått siden mars 2021.

Ved henting, var batteri defekt, ingen luft i noen dekk, og nødknapp for flytting/bevegelse av bilen aktivert.

En vask og litt oversikt ble nødvendig, og plukket sakte men sikkert fra hverandre motor, da den tørnet delvis. Midtre registerkjede viser seg å ha røket. Vet ikke om dette medfører at topp og bunn treffer hverandre, da låsingen av motor var kjede i seg selv, men kansje noen vet?

Velget ble jakt på brukt motor, da man ikke vet hva som har sjedd, og da dette er en M57TUD3.0 / 306D3 231HK var ikke valgene så store, og jeg endte opp med en motor fra 530XD.

For de som ikke vet, så er i hovedsak bunnpanne forskjellen, men det er faktisk mer.
bytte bunnpanne
bytte over ledningsnett, da det er forskjell på plugger inn mot hjerne, samt gear.
Bytte vannpumpe, da E66 har vifteblad på pumpe, men 530XD er uten.

Ut over dette er det stort sett en stor jobb med skruing. Har defor nå relativt greit med ekstra deler som kommer for salg.

Så blir det jo litt bremser, håndbrekkdrev og diverse, før det er komplett

 

Haakon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...