PIIIPower Skrevet Mai 30 Share Skrevet Mai 30 Skal straks i gang med sommerens prosjekt som blir å få bilen opp mot 90% (glem 100). Støtdempere med fjærer og alt foran er byttet, det samme er bremser foran og bak. Reimer, strammer og harmoni hjulet(😉)og hjullager foran og på pas.side bak er også nytt. Bilen er EU ok og er svært godt vedlikeholdt og full av fett/olje så ingen synlig rust. Bytter dempere (som lekker) og fjærer bak så snart den "nyere" bilen er EU ok, forhåpentligvis til uka. (3-9 juni 2024) Så hadde jeg tenkt å levere bilen til noen som kan få bruke en time eller to på å finne ting som kan eller bør fikses for å få en bil som holder fremover. Jeg veit ikke selv hvor slitt en foring, lenke eller ledd kan være før den bør byttes, og andre E90 spesifike ting som bør sees over. Det jeg tror kan være en utfordring er å finne ett sted med nok kompetanse på E90 som tross alt er en gammel bil. Siden jeg kjøper en time eller to så er kvaliteten viktigere enn prisen. Noen som veit om ett verksted på Romerike/Oslo/omegn som kan anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 30 Share Skrevet Mai 30 Tja, Netlandet kanskje? PIIIPower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 On 5/31/2024 at 12:23 AM, PIIIPower said: Det jeg tror kan være en utfordring er å finne ett sted med nok kompetanse på E90 som tross alt er en gammel bil. Siden jeg kjøper en time eller to så er kvaliteten viktigere enn prisen. Noen som veit om ett verksted på Romerike/Oslo/omegn som kan anbefales? Alf Lie Motor i Oslo. De har skrudd på E90 daglig i 15 år+ og vet nok hva de skal se etter. Bare husk at det å strekke opp en eldre BMW til "perfekt" eller "strøken" teknisk kan bli fryktelig dyrt og ikke verdt pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juni 3 Forfatter Share Skrevet Juni 3 30 minutter siden, Werther skrev: Alf Lie Motor i Oslo. De har skrudd på E90 daglig i 15 år+ og vet nok hva de skal se etter. Bare husk at det å strekke opp en eldre BMW til "perfekt" eller "strøken" teknisk kan bli fryktelig dyrt og ikke verdt pengene. Har tenkt på de, men har ikke hørt mye etter at de re-etablerte seg etter Alf. Skrev ca 90% med god grunn😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 3 Share Skrevet Juni 3 4 minutes ago, PIIIPower said: Har tenkt på de, men har ikke hørt mye etter at de re-etablerte seg etter Alf. Skrev ca 90% med god grunn😉 Jeg var hos de senest i mars, vært der flere ganger siste 5 årene. Litt lang ventetid og Oslo-priser, men du slipper mekanikere som feilsøker i evigheter og bestiller feil deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå