Force_United Skrevet Juni 6 Share Skrevet Juni 6 Hei! Jeg har en BMW 1 Serie 116D fra 2016 / 2015 lyktene som er på bilen nå er LED / Xeon. Men hvor kan jeg finne styrestrømmen på bilen og kan jeg evt koble led bar-en rett på sikringen på bilen? Planen min er og få installert led bar så jeg kan få mere fjernlys. Det funket ikke å koble led bar-en direkte på kabelen til lykta. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 6 Share Skrevet Juni 6 XBB dongle er en enkel måte å ta ut fjernlyssignal fra OBD porten på bilen. De koster litt da. Da får du et rele som styres som gir strøm til ledbar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 7 Share Skrevet Juni 7 Man trenger canbus leser som gir styrestrøm, fe CanM8, Modenernum eller XBB. eller en siste måte som jeg nylig fant; kode FEM-enheten til å gi strøm: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 13 Forfatter Share Skrevet Juni 13 Hei! Er det noen som vet hvor styreledningen til fjernlyset er. Eventuelt hvor sitter reléet til fjernlyset. Har en BMW 1 Serie 116D F20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 13 Share Skrevet Juni 13 5 hours ago, Force_United said: Hei! Er det noen som vet hvor styreledningen til fjernlyset er. Eventuelt hvor sitter reléet til fjernlyset. Har en BMW 1 Serie 116D F20 Kommer an på hvilken lykter bilen er utstyrt med. Gjerne bruk mdecoder.com for å se utstyrsliste med utstyrskoder. På bi-xenon var det gul/rød ledning om jeg husker riktig. Reléen sitter i FEM, Front Electronic Module som sitter høyre foran bak en deksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 17 Forfatter Share Skrevet Juni 17 @mr.pingu Hvilken rød og gul ledning er det? Er veldig mange gule og rød ledninger bak det dekslet du snakket om. Sender deg bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 18 Share Skrevet Juni 18 On 6/17/2024 at 9:54 PM, Force_United said: @mr.pingu Hvilken rød og gul ledning er det? Er veldig mange gule og rød ledninger bak det dekslet du snakket om. Sender deg bilde. Jeg snakket om gul/rød på lykta. Ikke der Eller det er også der men lettere p hente fra lykta i stedenfor der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 18 Forfatter Share Skrevet Juni 18 @mr.pingu Det funket ikke å koble direkte på lykta på bilen foran prøvde det, det gikk ikke, når du mente FEM så er jo det den boksen som jeg tok bilde av over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 (endret) On 6/18/2024 at 10:25 PM, Force_United said: @mr.pingu Det funket ikke å koble direkte på lykta på bilen foran prøvde det, det gikk ikke, når du mente FEM så er jo det den boksen som jeg tok bilde av over. Hvis det ikke funker må du tilsette en pin og kode eller can bus leser, men har du nå xenon eller LED (hvilken utstyrskode? Se forrige post) Endret Juni 20 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 @mr.pinguJeg har en Canbus som jeg kjøpte på Biltema. På front lyktene står det BMW Led. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 (endret) Aja, da har du ikke rød/gul ledning som kan brukes direkte som styrestrøm fra lykta. Det funker bare med Xenon lykter. Så du har 2 valg) 1) Canbus leser på lykta 2) Sette extra ledning i FEM og kode FEM. Alternativ 1 1) canbus ledning på lykta er gul/rød(CAN high) og gul brun (CAN low). Må koble begge til leseren! Jeg har ikke erfaring med Biltema sin canbus-leser så kan ikke kommentere på den eller hvordan bruke den men det burde stå i bruksanvisning. Alternativ 2 2) Se andre tråd jeg linket til før. 2A) sette inn ledning med pin på A173*2B (høyre nedenfor) pin 26 2B) Kode følgene parametere: MAPPING_FERNL_1_V_L_FUNCTION -> fernlicht (05) MAPPING_FERNL_1_V_L_OUTPUT -> fl_l (07) MAPPING_FERNL_1_V_L_FIXED_PWM ->fixed (00) MAPPING_FERNL_1_L_PWM_1_STANDARD -> 100% (64) FL_L_WARMUEBERWACHUNG -> nicht_aktiv (00) FL_L_KALTUEBERWACHUNG -> nicht_aktiv (00) FL_L_CCM -> nicht_aktiv (00) FL_L_UE_SPG_SCHUTZ -> nicht_aktiv (00) FL_L_IS_LED -> nicht_aktiv (00) Endret Juni 20 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 21 Forfatter Share Skrevet Juni 21 @mr.pingu Hei! Jeg bare monterte en knapp i kabinen i bilen så jeg kan klikke på den så jeg får aktivert fjernlyset. Er nok mye styr å få kobla det opp via og styre det via rattet osv. Men ser du bor i Vestfold/Tønsberg. Det gjør jeg au. Kan vi evt møtes og se om du finner ut av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 21 Forfatter Share Skrevet Juni 21 Bor på Sem btw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 28 Forfatter Share Skrevet Juni 28 @mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 29 Share Skrevet Juni 29 Der kan vi sikkert men akkurat nå er jeg på ferie. Send meg PM med tlf eller Messenger så kan vi møtes litt senere i Juli. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå