Gå til innhold

F serie koding

Share

Anbefalte innlegg

Hei!... har akuratt skaffet meg en F11 525D... har padelshifter på den men må kodes kan jeg bruke vanerlig OBD til usb som jeg bruker på E serie? prøvde thor adapter og bimmercode men den støtta vist ikke denne bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, mr.pingu said:

F-series trenger ENET ledning.

Så tungvindt det skulle bli a 😕 jaja får vel skaffe en sånn kabel en dag da.. får jo fader ikke sett feilkoder heller 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Kedadus said:

Så tungvindt det skulle bli a 😕 jaja får vel skaffe en sånn kabel en dag da.. får jo fader ikke sett feilkoder heller 😕

Thor adapter burde gå og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har no brukt USB KDCAN kabelen mange ganger på min F, funker fint med ISTA, som småkoding, diagnose, intialisering osv. 
Bimmercode bruker jeg også, men det er jo via BT. (da har jeg adapteret som er laget for Bimmercode)  ..mener å ha sett padleshift menyen i appen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, mr.pingu said:

Thor adapter burde gå og 

Thor adapter er bare brukanes til E serie ifølge dem og den vil ikke supporte på appen..

1 hour ago, Reef89 said:

Tja, jeg har no brukt USB KDCAN kabelen mange ganger på min F, funker fint med ISTA, som småkoding, diagnose, intialisering osv. 
Bimmercode bruker jeg også, men det er jo via BT. (da har jeg adapteret som er laget for Bimmercode)  ..mener å ha sett padleshift menyen i appen før.

Hmm... kanskje? får se men vært fint om bimmercode og thor adapter hadde funka på F serie egt lik ikke helt og kode med NCS etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Reef89 said:

Thor WIFI adapter funker vel bare på E og R serie.?   men OBDLink CX (som er laget for bimmercode og bimmerlink) funker på alle serier. Så da ville jeg bare kjøpt en.
https://bimmercode.app/adapters/

Fader hefig pris på den O.o 1200kr og så import etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Reef89 said:

Thor WIFI adapter funker vel bare på E og R serie.?   men OBDLink CX (som er laget for bimmercode og bimmerlink) funker på alle serier. Så da ville jeg bare kjøpt en.
https://bimmercode.app/adapters/

Sant det,  jeg tok bar ut fra listen i appen så tenkte at den automatisk skulle støtte alt. 

Jeg har BM+ https://bimmerdeler.no/products/obd2-bluetooth-adapter-vgate-vlinker-bm

som funker bra, også med andre apper for andre merker :)

5 hours ago, Kedadus said:

Fader hefig pris på den O.o 1200kr og så import etterpå

Kjøpt ENET ledning på AliExpress for rund 200 kr fungere raskere enn og trådløs :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...