Gå til innhold

Airbaglamper E87 2005


pedro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 

Kjøpte brukt interiør til min sønns E87 Donorbilen hadde vært i kollisjon og selger av interiøret som var strøkent utseendemessig opplyste ikke om dette.

Monterte interiøret og alle tre airbagkodene kom opp Airbag restraint system airbag passenger side faultcodes og driver seat fault code.

Byttet begge sikkerhetsselene og begge setebeltestrammerne. Fikk ikke slettet kodene.

Kastet setene og monterte lånte seter fra datters 05 E87 som ikke har noen kjente feilkoder ut over vanos.

Ladet batteriet og koblet det på og startet opp bilen. Alle tre feilkodene kom opp og j greier ikke å slette kodene med car scanneren jeg har.

 

Noen som har tips her??

Mvh P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis airbager er koblet fra med strøm på eller før bilen er gått i sleep så kommer det feilkode ved montering igjen. Slettes med diagnose utstyr, helst ordentlig.
(så lenge alt passer og det ikke er feil noe sted).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen ble koblet fra før de nye setene ble satt inn. Sto med lys og "forbruk" på, så den var tom for strøm når de nye setene ble satt inn. Finner ingen andre feilkoder på bilen med carsoft og de tre samme kodene kommer opp. Da setene ble tatt ut av min datters makne bil var det ingen aktive feilkoder på den. Rart at ikke feilkodene enten forsvinner eller lar seg slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Skrevet (endret)

Hei Takk for svar, men alt var prøvd med ISTA D og Autel sin CarSoft.

Byttet airbagmodul og feilen forvant og har ikke kommet tilbake.

Fiklete å fjerne midtkonsollen. Tok sikker 25 min å demontere og montere. Modulen tok 1 min å bytte. Har fungert utmerket etter dette.

Tror modulen ble skadet av de defekte delene i setene.  Beltestrammere og moduler under setene var også defekt.

Endret av pedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...