Gå til innhold

BMW ACC feil

Share

Anbefalte innlegg

Hei, ACC i bilen min funker ikke, jeg mistenker at ACC enheten kan være defekt. Noen som har erfaring med dette?

Feilkoder:

005D0C - ACC2: Internal sensor fault

0062D7 - LDM: Check ACC sensor

00D17E - ACC2: No CAN message

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil gjelder det? 

Det virkers som den enten har internt feil eller den får ikke strøm og derfor «kommuniserer» den ikke. 

har du sjekket om sensor får 12V eller om sikring er i orden?

På de fleste (long range-)radar sensorer (E og F-series) er Pin 1 12V+ og Pin 8 er Ground. Den har også en egen sikring men uten bil er det vanskelig å si hvilken. 
må ha tenning på for å måle 12V da den er på Terminal 15. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Reef89 said:

...samt så står det jo også ganske greit på feilkodene hva som er gale/ må sjekkes.

Ja men in noen tilfeller kan «internal fault» være følgefeil. Kan også være brudd på en/av canbus-ledninger. Men starten er altid får enheten strøm eller ikke. Uten strøm aldri kommunikasjon :) 

Men noen ganger er det jo virkelig «internal fault» og må enheten byttes men før man begynner å bytte sånn ganske dyr enhet hadde jeg dobbelt sjekket alt annet først. 

edit: Forresten diagnose av radar går altid gjennom en annet enhet (i de fleste tilfeller ICM) så hvordan den skilles mellom «internal fault» and «no CAN-message» er ukjent til meg. 

På F-series har  radar enheten en egen canbus-terminering så den må måles 120ohm på can bus pins. Ledninger på bilens side med radar fjernet skal da også måles 120ohm. Så kan man sjekke om CAN-bussen er i orden. 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...