Gå til innhold

F10 N53B30 fusker på tomgang rett etter kaldstart

Video
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå testet alle injektorene som på bilde, cranket motoren to ganger uten en eneste dråpe som jo er bra men hva kan det være da?? 

DSC_7035.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ventet med å sette dem tilbake for å utelukke lekkasje. Ville latt dem ligge som på bildet, men med papir under av en type som gjør det lett å se den minste dråpe. Da får du sett om det drypper over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg byttet alle seks teflonpakninger og umiddelbart virket det bedre men kanskje bare i mitt hode? (tips til å sette de på, dra de over en kulepenn for å utvide de, sett de på og bruk en fugetupp som du kapper til på forhånd, den blir helt tight og presser pakningen perfekt rundt så du slipper flere omganger med elektrotape osv).

MEN, skulle kjøre en tur for å sjekke at alt var fint og midt på ring 3 så begynte plutselig bilen å fuske og CEL kom på, sjekket med OBDII på bensinstasjonen og misfire på cyl. 5. Åpnet panseret og coilen på nummer 5 hadde hoppet av/opp så det ikke var kontakt?!?, satte alt på plass, slettet koden og litt senere skjedde det med nummer 2. Hva er dette? Jeg har en teori om at det kan være at jeg sølte litt bensin nedi disse når jeg skulle skru av bensinrørene til injektorene og at dette har fått de til å hoppe av? Noen tanker rundt dette?

Det skal legges til at jeg for tiden kjører uten deksel (coil cover) i tilfelle jeg må nedi motoren igjen:) Det holder vel kanskje coilene på plass?

Endret av Video
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ser ut til å ha bedret seg med nye teflonringer.

Tror vel egentlig ikke bensinen du sølte har har fått coilene til å løsne, bensin fordamper jo fort. Men det er jo viktig å passe på at gummikragen på toppen av coilen sitter riktig, presset godt ned og ikke er klemt. De kan løsne om det er tilfelle. Hva slags coils har du? De burde ikke løsne selv om du kjører uten deksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket TIS og det ser ut som det du tenkte om at bensin kan ha skadet coilene ikke var så dumt.

Screenshot_20240821_204244_Chrome.thumb.jpg.dfd5db9da81a48e550d65fba5c2ddd50.jpg

Hvis dine aldri er byttet så ville jeg personlig ha byttet alle med nye Bosch. Pga de spesielle tennpluggene som krever mer spenning enn tradisjonelle plugger, så slites coiler raskere enn på andre motorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så dette kan faktisk være grunnen til topic? Men ifølge realoem så har Bosch sine utgått og at det er Delphi sine som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, men jeg ville fortsatt valgt Bosch. Har brukt dem i mange år uten problemer. Delphi sine kan ruste, i tillegg kan dem lettere revne ved demontering (bunndelen løsner/henger igjen på tennplugg og er plundrete å få ut). Det har jeg selv erfart når jeg byttet dem ut med Bosch. Men du velger så klart selv hva du vil bruke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...