Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 730 94mod som har et instrument som streiker titt og ofte. Det har blitt verre, og jeg tenker at det rett og slett bare må byttes.
Var lite gira på å kjøpe et nytt (ukodet) fra bmw til 14k, men jeg har nå fått høre fra flere at et brukt ikke kan kodes opp til ny bil?
Blir helt ærlig litt forvirret ettersom jeg har lest på flere forum at andre har gjort dette, men da kanskje med et annet system enn det som er tilgjengelig på BMW-verksted.

Noen som har innspill?🙂

Posted

Joda, brukt kan flashes og så kodes til ny bil. Men et vanlig bilverksted samt BMW sier jo selv at nei det går ikke, er vel mest fordi de ikke har den kunnskapen for å gjøre den jobben.
Du kan høre med BimmerFiks eller andre Facebook grupper.

Posted

Ved brukt Instrument panel må km-stand og VIN som er lagret på den instrumentpanelet kodes til 'NULL' for så den kan kodes til bilen din igjen, ellers får du 'tamper dot'.

Noen sier at det kan gjøres selv med BMW SCANNER 1.4.0 diagnostic & programming device - Auto Diagnostic tools (diagauto.lt)


Noen sier må gjøres med en såkalte "Chip Programmer" som for eksempel R270.

Jeg har ikke erfaring med akkurat e38 eller biler fra disse årene men jeg kan bekrefte at på nyere biler er siste metode nødvendig. Fra hvilken årstall det gjelder vet jeg ikke. Så muligens kan man gjøre det selv om man får tak i BMW scanner 1.4.0. Uansett har bimmerfiks utstyr til gjøre det siste metode, jeg vet ikke hva de tar seg betalt for det. 


 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...