jensky18 Skrevet August 15 Share Skrevet August 15 Hei dere... Har hatt store problemer med park brake actuator på min BMW F01 7-serie 730D. Kommer tidvis en helvettes ulyd av den. Har bestilt en ny fra GS (brukt) men som jeg leser meg frem til må jeg også sjekke kablene som kommer med strøm og signaler til boksen. Da enkelte som har dette problemet melder om at det kan være et elektrisk/signal problem. Noen som vet hvor jeg kan finne et koblingsskjema for denne kontakten? Det er da snakk om kontakten som går fra batteri/batterirom til selve park brake actuator Takker for hjelp🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 15 Share Skrevet August 15 (endret) Søk litt på forumet, det finnes jo nettopp en med samme tråd. Koblingsskjema er vel ikke så viktig i denne sammenheng da en bare skal se på kablene som går i klyse fra bak batteriet og ned gjennom gulvet til kontrollboksen under bilen, lettest å ta det under i fra, åpne strømpen og sjekk kablingen. Har du denne lyden: ..er det 97,65% sjangse for at du må bytte kontrollboksen. Endret August 15 av Reef89 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensky18 Skrevet August 15 Forfatter Share Skrevet August 15 1 time siden, Reef89 skrev: Søk litt på forumet, det finnes jo nettopp en med samme tråd. Koblingsskjema er vel ikke så viktig i denne sammenheng da en bare skal se på kablene som går i klyse fra bak batteriet og ned gjennom gulvet til kontrollboksen under bilen, lettest å ta det under i fra, åpne strømpen og sjekk kablingen. Har du denne lyden: ..er det 97,65% sjangse for at du må bytte kontrollboksen. Jada, er den lyden Så har revet ut den gamle boksen uten å se noe umiddelbart som var feil, men har nå bestilt en brukt uansett Selve klysen med kabel ser fin ut, men har også sett at noen har byttet boks grunnet samme lyd, så viste det seg å være brud i en av kablene i klysa.. Derfor jeg tenkte det kunne være greit å måle i kontakten Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 15 Share Skrevet August 15 Rart at en sånn lyd skal kunne være signal feil og ikke defekt girkasse eller drev på motor som slipper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensky18 Skrevet August 16 Forfatter Share Skrevet August 16 20 timer siden, Otis skrev: Rart at en sånn lyd skal kunne være signal feil og ikke defekt girkasse eller drev på motor som slipper. Det er også slik at når breklet står på over natt kommer lyden akkurat i det man åpner bilen. Sånn sett har værtfall strømmen en slags innvirkning på det. Men synes hele greia er vanskelig å tyde. Har pratet med mange flinke folk som ikke har gitt meg noe tydelig svar😅 så blir ekstremt spennende når jeg får den nye boksen har også sett på nett at noen med samme problem ikke har fått noen bedring med ny boks/motor…. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 16 Share Skrevet August 16 Ja, jeg har sett begge deler jeg også på nettet og samme lyd både med boks og ledningsbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 20 Share Skrevet August 20 På 16.8.2024 den 18.03, jensky18 skrev: Det er også slik at når breklet står på over natt kommer lyden akkurat i det man åpner bilen. Sånn sett har værtfall strømmen en slags innvirkning på det. Men synes hele greia er vanskelig å tyde. Har pratet med mange flinke folk som ikke har gitt meg noe tydelig svar😅 så blir ekstremt spennende når jeg får den nye boksen har også sett på nett at noen med samme problem ikke har fått noen bedring med ny boks/motor…. Oppdater når du vet mer eller har funnet ut hva feilen var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå