Skm3 Skrevet August 25 Share Skrevet August 25 Noen som har fremgangsmåte på og kode bort EDC på en f11 slik man slipper feilmld i dashbordet? Har E-SYS og klar til å kode det bort men må ha noe hjelp, da jeg aldri har gjort dette før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reiidar Skrevet August 25 Share Skrevet August 25 Har ikke gjort dette på min, men har søkt på det tidligere. Sakset fra annet forum: I simply VO coded out 2VA, 229, and 223 of my FA Calculated FA Wrote the FA to the car Coded the following ECU's: DSC HU_CIC (Evt HU_NBT) KOMBI ICM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 26 Share Skrevet August 26 (endret) I hans tilfelle mener han hadde bare 223 Jeg mener jeg ga ganske utdypende svar på andre tråden som jeg nå ikke finner igjen. uansett, her er guiden. I ditt tilfelle hadde jeg ikke skrevet til VCM om du skal installere orginal igjen på senere tidspunkt. Så hopp over side 14 og 15. E-Sys - VO Coding Guide.pdf Endret August 26 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 26 Share Skrevet August 26 (endret) Husk å søk på forumet før en poster ny tråd da det finnes flere like her, noen: Din egen tråd fra tidligere: Endret August 26 av Reef89 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 26 Share Skrevet August 26 @Reef89Jeg refererte til den øverste, takk. @Skm3 Du har nå 3 tråder om EDC / dempere med 3 forskjellig titler blir fort litt rotete på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet August 28 Forfatter Share Skrevet August 28 På 26.8.2024 den 7.38, mr.pingu skrev: I hans tilfelle mener han hadde bare 223 Jeg mener jeg ga ganske utdypende svar på andre tråden som jeg nå ikke finner igjen. uansett, her er guiden. I ditt tilfelle hadde jeg ikke skrevet til VCM om du skal installere orginal igjen på senere tidspunkt. Så hopp over side 14 og 15. E-Sys - VO Coding Guide.pdf 1.03 MB · 5 downloads Noe måte og lagre kodingen på? jeg har prøvd og slettet «223» og gjort slik som guiden sier. Men «223» kommer bare tilbake i systeme. Noe jeg gjør feil? Skal man koble ut ecu kontakten før/etter koding? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 28 Share Skrevet August 28 (endret) 21 minutes ago, Skm3 said: Noe måte og lagre kodingen på? jeg har prøvd og slettet «223» og gjort slik som guiden sier. Men «223» kommer bare tilbake i systeme. Noe jeg gjør feil? Skal man koble ut ecu kontakten før/etter koding? Så lenge man ikke skriver til VCM kommer det tilbake når du trykker på Read VO ja. Men det er ikke farlig om man koder alle ECU med redigert fil. Om du gjort alt riktig skal feilmelding være borte etter sletting. Bare skrive til VCM vil ikke si at det er kodet. Så skrive til VCM er opsjonelt. Men procedyre skal være uansett om det er skrivet til VCM Coding tab; pRead VO, Save, rediger VO i VO-Editor, Save redigert VO på PC. tilbake til coding tab: Les redigert VO fil. Nå trykk på «Code» (Rød boks) for hver ECU(svart pil) som trenges ny koding. Har vist det i andre tråden. Mener det var DSC, ICM, FRM om man er usikker koder man alle ECU er utenom DDE / DME. Endret August 28 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet August 28 Forfatter Share Skrevet August 28 17 minutter siden, mr.pingu skrev: Så lenge man ikke skriver til VCM kommer det tilbake når du trykker på Read VO ja. Men det er ikke farlig om man koder alle ECU med redigert fil. Om du gjort alt riktig skal feilmelding være borte etter sletting. Bare skrive til VCM vil ikke si at det er kodet. Så skrive til VCM er opsjonelt. Men procedyre skal være uansett om det er skrivet til VCM Coding tab; pRead VO, Save, rediger VO i VO-Editor, Save redigert VO på PC. tilbake til coding tab: Les redigert VO fil. Nå trykk på «Code» (Rød boks) for hver ECU(svart pil) som trenges ny koding. Har vist det i andre tråden. Mener det var DSC, ICM, FRM om man er usikker koder man alle ECU er utenom DDE / DME. Det ordna seg tror jeg! Ingen flere varsellamper etc iværtfall🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå