Gå til innhold

BMW E70 2013 mod førerdør: Lys i dørhandtak og comfort access virker ikke

satsti
 Share

Anbefalte innlegg

Lyset under handtaket til førerdøren og comfort access på førerdøren virker ikke. Både lys og CA fungerer på de andre dørene. Antar dette kan være ledningbrudd? Er dette kjent feil på disse, og evt hvor kan man forvente å finne feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne/ ta vekk håndtaket for og se.? 
Vanlig problem at CA håndtak ryker etter gammelt. 
En ordentlig diagnose vil også si hva som er feil her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bare at CA ikke virket så hadde jeg trodd det var handtaket, men i og med at lyset under handtaket ikke lyser heller, så tror jeg det er ledningebrudd et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si når det er både lys og CA at det er ledningsbrudd.
Det er to separate kretser (sikring F132 for CA)  og lys er styrt fra Footwell Module.
Tipper det er brudd ved håndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, satsti said:

Ja jeg får ta av dørpanelet å se hvordan det ser ut i døra. Jeg så på ledningene som ligger i gummistrømpen i hengselen uten å finne noe.

Jeg tror ikke det er der, der går så mange ledninger gjennom der og så klarer det akkurat å få brudd i ledninger til håndtaket CA + lys? Skulle være veldig tilfeldig at i den store klumpen at akkurat alle ledninger til håndtaket skulle være skadet der. Jeg tipper det ligger "høyere opp" nærmere håndtaket.

Forresten, begge funksjoner deler jording fra X849 som er midt på døra i så det er ikke ett ledning som går til håndtaket, men 2 som går til håndtak separat. Prøv å finne hvor ledning til håndtaket skiller seg i disse 2 separate funksjoner. 
image.thumb.png.193edbf85240d53c8106593c47f4db07.png
HEk07O6x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, satsti said:

Har nå sett over hele ledningsnettet uten å finne noen form for brudd. Kan det være så tilfeldig at både handtak og lys er gåen, hver for seg? 

Det kan være tilfeldig men jeg er enig at det er veldig tilfeldig da…

Som sagt de har 2 forskjellig ledning, så det må nesten være hvor de kommer sammen i håndtaket. Fikk du målt om de får strøm / kontinuitet? 

Tok du håndtaket ut og sett på kontakten på håndtaket? Kanskje bytte håndtak med bakdøra om de er like (er på min bil hvertfall) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...