niklasf91 Skrevet August 27 Share Skrevet August 27 Trenger strøm til aftermarket ryggekamera. Tips til hvor i bakluka jeg kan hente strøm og hvilken kabel jeg skal koble meg på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 27 Share Skrevet August 27 Spør jo litt hva utstyr du har kjøpt, ser det er forskjellige ledninger samt koblingsskjemaer rundt om. Har du kjøpt ordentlig kit så skal det jo følge med skjema. På E60en så koblet jeg det slikt: Tegningen er fra google.no. Signal (rød ledning) henter du fra ryggelyset (hvis du vil at kameraet skal gå på automatisk ved R. Lurer på om de var hvit og rød ledning, men det finner du ut av med et multimeter. Den andre (GND) finner du en jordingsskinne til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet August 28 Forfatter Share Skrevet August 28 6 timer siden, Reef89 skrev: Spør jo litt hva utstyr du har kjøpt, ser det er forskjellige ledninger samt koblingsskjemaer rundt om. Har du kjøpt ordentlig kit så skal det jo følge med skjema. På E60en så koblet jeg det slikt: Tegningen er fra google.no. Signal (rød ledning) henter du fra ryggelyset (hvis du vil at kameraet skal gå på automatisk ved R. Lurer på om de var hvit og rød ledning, men det finner du ut av med et multimeter. Den andre (GND) finner du en jordingsskinne til. Dette kamera er koblet med en upginal android enhet. Den skrur seg på automatisk når man setter bilen i revers. Den trenger konstant ellers vil den bruke tid på å skru seg på når man setter bilen i revers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 28 Share Skrevet August 28 2 hours ago, niklasf91 said: Dette kamera er koblet med en upginal android enhet. Den skrur seg på automatisk når man setter bilen i revers. Den trenger konstant ellers vil den bruke tid på å skru seg på når man setter bilen i revers. Har du elektrisk / softclose bakluke? I så fall kan du hente strøm fra låsekasse eller softclose motoren, rød/sort eller rød ledning på pin 1 på begge. det er terminal 30B: Powered when driver present. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 28 Share Skrevet August 28 6 timer siden, niklasf91 skrev: Dette kamera er koblet med en upginal android enhet. Den skrur seg på automatisk når man setter bilen i revers. Den trenger konstant ellers vil den bruke tid på å skru seg på når man setter bilen i revers. Ja har Android jeg også, men koblet slik som tegningen, ingen forsinkelse på kamera ved revers eller noe annet tøys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niklasf91 Skrevet September 4 Forfatter Share Skrevet September 4 På 28.8.2024 den 9.00, mr.pingu skrev: Har du elektrisk / softclose bakluke? I så fall kan du hente strøm fra låsekasse eller softclose motoren, rød/sort eller rød ledning på pin 1 på begge. det er terminal 30B: Powered when driver present. Takk for tips. Dette ble løsningen mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå