Gå til innhold

Adaptive cruise

Anbefalte innlegg

Du vil trenge ACC-sensor som sitter i frontfangeren og en annen ABS-modul. Usikker på om kameraet i vinduet har noe med ACC å gjøre i det hele tatt. Det meste kan ettermonteres med litt pågangsmot og penger ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, E.C. said:

Du vil trenge ACC-sensor som sitter i frontfangeren og en annen ABS-modul. Usikker på om kameraet i vinduet har noe med ACC å gjøre i det hele tatt. Det meste kan ettermonteres med litt pågangsmot og penger ;) 

På nyere biler jobber kamera sammen (fra F15) med radar for hvertfall FCW. Akkurat ACC er jeg usikker på om den er brukt. På F31 er det ikke tilfelle så trenger ikke å ta hensyn til det 

på F31 er det litt ting man må ha hensyn til.

1) avhenging av  års-modell må du bytte DSC (gjelder bare tidlig pre LCI). Med andre ord, DSC må være MK100 versjon, da kan du slippe bytte DSC. Har du pre-lci må du finne ny DSC, DSC fra LCI passer ikke på pre-LCI men mindre du skal tilpasse bremserør

2) Må bytte ICM til ICM-high.

3)Om du ikke har hjulsensor på alle4 hjul må det også monteres

Om du har PMA er du mest sannsynlig good for både 1 og 3 men sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Sjekket bare litt delenumre jeg (på lci), kom opp forskjellig DSC avhengig av om man hadde 5DF eller ikke, så jeg skal ikke krangle på det 😛

Ja det har du rett i, men om man har Mk100 DSC går det an uten a bytte DSC. Hva akkurat forskjellen er internt er jeg usikker på men det fungerer uten a bytte.
Men det gjelder bare på LCI OG om man har Mk100 DSC.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de tidligere bilene (e60) hadde ekstra trykksensorer om det var snakk om ACC eller 5DF ACC, så det er mulig man har flere forskjeller enn kun utgavenummeret på selve DSC-modulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, E.C. said:

Jeg vet at de tidligere bilene (e60) hadde ekstra trykksensorer om det var snakk om ACC eller 5DF ACC, så det er mulig man har flere forskjeller enn kun utgavenummeret på selve DSC-modulen.

Det stemmer nok på mk60 DSC, den mangler også pins for ACC og det er sikkert for den trykksensoren? Det er gjetting fra min side. 

Eneste jeg vet er at Mk100DSC kommer også i ACC og ikke-ACC utgaven og delenummer er annerledes men på en eller annet måte fungerer det fint uten bytte ut. Om det er noe skjulte ulemper det kan jeg ikke svare på, så om man vil være sikker er det vel best å bytte den ut og. 

Edit: kan være noe som enkelt at ACC versjon har raskere CPU-chip eller noe. Det har jeg sett på PMA moduler og. PDC modulen uten PMA har mindre prosessor enn modulen med PMA funksjon.  Men pinout og koding er lik på begge. 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...