Pal Ostgard Skrevet September 11 Share Skrevet September 11 Hei, jeg har en M20B25 facelift motor fra en 91mod E30 som jeg har puttet i min E21,men jeg sliter med litt uryddig tomgang. Luftmengdemåleren ser jeg har vært tuklet med og har egentlig lyst på en ny..,men når jeg googler Bosch nummeret 0280 202 083 står det flere steder at den ikke er til 325i🤔 Jeg kjøpte motoren i deler så lurer derfor på om luftmengdemåleren ikke stemmer i forhold til styreenheten. Er det noen som har tilsvarende motor som kunne sjekket nummeret eller om det finns en oversikt for å få sjekket om den er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet September 11 Share Skrevet September 11 Det her står i min 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pal Ostgard Skrevet September 12 Forfatter Share Skrevet September 12 18 timer siden, HakonLimseth skrev: Det her står i min 😄 Det var jo nesten det samme da🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet September 23 Share Skrevet September 23 Problemet med disse mekaniske LMM, er at fjæring inni LMM mister styrken over tid. Det gjør at flapsen inni boksen åpner mer enn normalt. Dette sender et signal til ECU om falsk luftmengde og ECU gir for mye åpningstid på dysene og dermed får motor fetere blanding. Jeg hadde som mange år siden en 1984mod 318i som hadde for høy CO-avgass. Dette ble avdekket på NAF (PKK). Kontrolløren tok et skrujern, poppet av plastdekselet som avdekket fjæren. Så stramme han fjæren et par knepp og CO ble perfekt. Disse LMM er i dag enda eldre enn den gangen, så jeg tenker at man ikke bare bytter disse sånn helt uten videre. Det er uansett viktig å sjekke dette med avgasstester. Og ny LMM? Disse er vel EOL i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pal Ostgard Skrevet September 23 Forfatter Share Skrevet September 23 8 timer siden, Mons1 skrev: Problemet med disse mekaniske LMM, er at fjæring inni LMM mister styrken over tid. Det gjør at flapsen inni boksen åpner mer enn normalt. Dette sender et signal til ECU om falsk luftmengde og ECU gir for mye åpningstid på dysene og dermed får motor fetere blanding. Jeg hadde som mange år siden en 1984mod 318i som hadde for høy CO-avgass. Dette ble avdekket på NAF (PKK). Kontrolløren tok et skrujern, poppet av plastdekselet som avdekket fjæren. Så stramme han fjæren et par knepp og CO ble perfekt. Disse LMM er i dag enda eldre enn den gangen, så jeg tenker at man ikke bare bytter disse sånn helt uten videre. Det er uansett viktig å sjekke dette med avgasstester. Og ny LMM? Disse er vel EOL i dag? Har dekslet av ja og justert på fjæra med avgass måler ja,men sliter med å få det stabilt. Går vesentlig bedre uten lamdasensoren tilkoblet også.🤔Ser ut som delenummeret ikke tilhører 325i derfor spør jeg som jeg gjør i innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pal Ostgard Skrevet September 24 Forfatter Share Skrevet September 24 Da har jeg fått sjekket opp delenummeret på BMW og den jeg har er feil. Så hvis noen har en Bosch 0280 202 082 eller original nr.13627547977 eller 13621286615 eller 13621466350 til salgs hadde det vært stas😛 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå