Gå til innhold

M20B25


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en M20B25 facelift motor fra en 91mod E30 som jeg har puttet i min E21,men jeg sliter med litt uryddig tomgang. Luftmengdemåleren ser jeg har vært tuklet med og har egentlig lyst på en ny..,men når jeg googler Bosch nummeret 0280 202 083 står det flere steder at den ikke er til 325i🤔 Jeg kjøpte motoren i deler så lurer derfor på om luftmengdemåleren ikke stemmer i forhold til styreenheten. Er det noen som har tilsvarende motor som kunne sjekket nummeret eller om det finns en oversikt for å få sjekket om den er riktig.IMG_0893.thumb.jpeg.f791529a7609ea712e93d095eb9bc6ed.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Problemet med disse mekaniske LMM, er at fjæring inni LMM mister styrken over tid. Det gjør at flapsen inni boksen åpner mer enn normalt. Dette sender et signal til ECU om falsk luftmengde og ECU gir for mye åpningstid på dysene og dermed får motor fetere blanding.
Jeg hadde som mange år siden en 1984mod 318i som hadde for høy CO-avgass. Dette ble avdekket på NAF (PKK). Kontrolløren tok et skrujern, poppet av plastdekselet som avdekket fjæren. Så stramme han fjæren et par knepp og CO ble perfekt.
Disse LMM er i dag enda eldre enn den gangen, så jeg tenker at man ikke bare bytter disse sånn helt uten videre. Det er uansett viktig å sjekke dette med avgasstester.

Og ny LMM? Disse er vel EOL i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mons1 skrev:

Problemet med disse mekaniske LMM, er at fjæring inni LMM mister styrken over tid. Det gjør at flapsen inni boksen åpner mer enn normalt. Dette sender et signal til ECU om falsk luftmengde og ECU gir for mye åpningstid på dysene og dermed får motor fetere blanding.
Jeg hadde som mange år siden en 1984mod 318i som hadde for høy CO-avgass. Dette ble avdekket på NAF (PKK). Kontrolløren tok et skrujern, poppet av plastdekselet som avdekket fjæren. Så stramme han fjæren et par knepp og CO ble perfekt.
Disse LMM er i dag enda eldre enn den gangen, så jeg tenker at man ikke bare bytter disse sånn helt uten videre. Det er uansett viktig å sjekke dette med avgasstester.

Og ny LMM? Disse er vel EOL i dag?

Har dekslet av ja og justert på fjæra med avgass måler ja,men sliter med å få det stabilt. Går vesentlig bedre uten lamdasensoren tilkoblet også.🤔Ser ut som delenummeret ikke tilhører 325i derfor spør jeg som jeg gjør i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...